سیاست وزارت صمت رقابتی کردن صنعت خودرو است

نخستین پیشرانه سه سیلندر گروه صنعتی ایران خودرو، بعد از ظهر امروز در مراسمی با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت، در این مراسم با اشاره به اینکه رقابتی کردن صنعت خودرو سیاست وزارت صمت است، اظهار داشت: در این مسیر حمایت از توانمندی شرکتهای داخلی سیاست وزارت صمت است.

گزارش تصویری مراسم رونمایی از موتور 3 استوانه ای ایران خودرو

وی در همین زمینه به اهمیت صنعت خودرو سازی در کشور اشاره و تصریح کرد: امروز صنایع خودروسازی کشور 80 هزار میلیارد تومان سرمایه مالی، 12 درصد اشتغال و سهم 2.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین رونمایی از پیشرانه سه سیلندر گروه صنعتی ایران خودرو را در شرایط تحریم اقدام بسیار مهمی اعلام کرد و گفت: امید است با تولید موتور جدید در ایران خودرو سایر خودروسازان نیز در مسیر توسعه به استفاده از موتور داخلی رو بیاورند.

 

وزیر صمت



وزیر صمت تاکید کرد: امروز بازار خودروی کشورمان، بازاری انحصاری است و انتظار می‌رود خودروسازان با کاهش هزینه های سربار، افزایش بازدهی و کارایی به بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی جامعه اقدام کنند.

رزم حسینی ادامه داد: هم اکنون با توجه به درخواست خودروی داخلی و نیز بازار منطقه، دولت انتظار دارد که خودروسازان در جهت رضایت مردم تلاش بیشتری کنند.

وی همچنین به طرح جهش تولید پرداخت و خاطر نشان کرد: طرح جهش تولید توسط کمیته خودرو وزارت صمت تدارک دیده شده است و امیدواریم با افزایش تولید به خودروهای مناسب دست پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق طرح وزارت صنعت، افزایش 50 درصدی میزان تولی خودرو تا پایان خرداد سال 1400 به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 129608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha