اعلام هر گونه قیمت در بازار خودرو مورد تایید اتحادیه نیست / تا آغاز فعالیت دوباره بازار، خودرو نخرید

اعلام هر گونه قیمت و معامله ای در فضای مجازی در شرایط تعطیلی بازار و نمایشگاه های خودرو مورد تایید اتحادیه نیست و به مردم توصیه می شود تا آغاز فعالیت دوباره بازار خودرو دست نگه دارند و خودرو نخرند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، اگر چه این روزها برخی فعالان و فروشندگان خودرو با اظهار نظر در خصوص سمت و سوی بازار خودرو خبر از روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو می دهند اما به گفته یک مقام صنفی در اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در شرایطی که بازاری در کار نیست هر گونه اظهار نظر در خصوص روند صعودی یا نزولی قیمت ها مبنای درستی ندارد.

با این حال بررسی ها نشان می دهد که با تعطیلی کسب و کارها به‌ دلیل اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا سکان هدایت بازار خودرو نیز بیش از پیش به‌دست دلالان افتاده است و تنها منبع اعلام قیمت ها، سایت های خرید و فروش شدند قیمت هایی که به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تابع هیچ قانونی نیست و به هیچ عنوان مورد تایید اتحادیه نمایشگاه داران نیست .

نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، معتقد است با اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلی نمایشگاههای خودرو خرید و فروش در بازار خودرو نیز عملا تعطیل است و تا زمانی که تعطیات کرونایی به اتمام نرسد و بازار خودرو شروع بکار نکند هر گونه اظهار نظر در خصوص قیمت ها نادرست و فاقد هر گونه ضابطه درست و منطقی است .

وی بیان کرد : با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی و مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک به مردم توصیه می شود تا آغاز فعالیت مجدد بازار دست نگه داشته و خودرو نخرند.

کاشانی نسب همچنین با توجه به برخی پیش بینی ها در خصوص قیمت خودرو و تصمیمات جدید شورای رقابت تاکید کرد : اگر چه برخی ها معتقدند که قیمت خودرو تا انتخابات ریاست جمهوری تغییری نخواهد کرد و ثابت می ماند اما به نظرم هیچ چیزی در خصوص سمت و سوی قیمت در بازار خودرو قابل پیش بینی نیست .

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با این حال با توجه به احتمال خیز دوباره قیمت ها با اعلام نرخ تورم بخشی و تصمیم گیری شورای رقابت گفت : در شرایطی که قیمت خودرو با وجود ریزش نرخ دلار همچنان در بازار حباب دارد بعید است با هر گونه تصمیم گیری جدید شورای رقابت و افزایش نرخ کارخانه ای خودروها شاهد گرانی قیمت خودرو در بازار باشیم.

کاشانی نسب تاکید کرد : در هر صورت با افزایش بیشتر قیمت خودرو دیگر مردم توان خرید خودرو را نخواهند داشت و بازار خودرو که مدت هاست به دلیل چشم انتظاری مصرف کنندگان به آینده مذاکرات با رکود در معاملات روبرو است پس از آغاز مجدد فعالیت و اعلام قیمت های جدید با رکود بیشتری همراه خواهد شد.

با این حال برخی کارشناسان بر این عقیده اند که با کاهش نرخ ارز ، تقاضای کاذب نیز در بازار خودرو کاهش می یابد و آنچه می ماند ، تقاضای صرف برای مصرف است که متناسب با آن و با توجه به افزایش میزان عرضه محصول از سوی خودروسازان، قیمت ها را بیش از گذشته کاهشی کرده و متقاضیان با قیمت های عادلانه تر محصول مورد نظر را خریداری خواهند کرد.

به گزارش پرشین خودرو ، اگر چه اظهارات نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو حاکی از غیر قابل پیش بینی شدن بازار خودرو بوده و معتقد است در شرایطی تعطیلی بازار خودرو هیچ اظهار نظری نمی توان در خصوص قیمت ها کرد با این وجود برخی فعالان بازار با توجه به ریزش قیمت ها در اغلب بازار ها و به حداقل رسیدن معاملات در بازار تحت تاثیر تعطیلات اجباری و همچنین عدم اطمینان مصرف کنندگان از آینده بازارها، پیش بینی می کنند که کاهش بیشتر معاملات تحت تاثیر تعطیلات هفته پیش رو نیز ادامه داشته و شاهد تداوم ریزش قیمت ها در بازار باشیم.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 131543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha