حذف سایه شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری از سر صنعت خودرو

به نظر می رسد دولت جدید تمایل بیشتری به شنیدن صدای تولیدکننده دارد و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی‌ ها، مانع زدائی ها توجه بیشتری برای رفع موانع تولید صورت پذیرد؛ از جمله اینکه سایه شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری از سر صنعت خودرو کم شود.

به گزارش پرشین خودرو، رحیم اسماعیلی دانا رییس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا، با بیان این مطلب گفت: قیمت گذاری دستوری در هیچ اقتصاد توانمندی در دنیا مرسوم نیست و کمترین نتیجه منفی آن، فراهم شدن زمینه واسطه گری و دلالی است.

وی در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا به صورت های مالی ارائه شده اشاره کرد و افزود: قیمت گذاری دستوری نه به نفع تولیدکننده است، نه مصرف کننده؛ زیرا پول را از تولید خارج و در جاهایی که تاثیرات مخرب بر اقتصاد دارند، خرج می کنند.

اسماعیلی دانا افزود: واسطه ها به معنای واقعی کلمه مخرب اقتصاد هستند و بیشترین سود را از فضای غیرشفافی می برند که عامل اصلی آن قیمت گذاری دستوری است.

وی اظهار کرد: بیش از دوسال است که شدیدترین تحریم های ممکن، صنعت خودرو کشور را تحت فشار قرار داده اما امروز شاهد پیشرفت این صنعت و حتی عرضه خودروهایی کاملا داخلی با استانداردهای قابل قبول هستیم.

اسماعیلی دانا افزود: همین امر نشان می دهد متخصصان و مدیران صنعت خودرو از پس تحریم ها و ترامپ برآمده اند اما آنچه آنها را با زیان مواجه کرده، قیمت گذاری دستوری است که ضربه بیشتری به تولیدکننده و مصرف کننده زده است.

وی ادامه داد: در حالی که افزایش نرخ ارز و نهاده های تولید، قیمت تمام شده محصولات را افزایش داده، قیمت گذاری دستوری باعث شده واسطه ها از جیب سهامداران سایپا و ایران خودرو درآمدزائی کنند.

کد خبر 133096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha