نسخه جدید پیکاپ فوتون تا پایان امسال عرضه می شود / تولید انبوه 2 کشنده و کامیونت جدید از سال آینده

مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل با تشریح برنامه های این شرکت برای تولید محصولات جدید، از عرضه نسخه جدید پیکاپ فوتون تونلند تا پایان امسال و تولید انبوه کشنده جدید آتامان و کامیونت آدرین از سال آینده خبر داد.

جواد توسلی مهر، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر افزود: تاکنون 348 دستگاه تعهد برای فوتون جدید ایران خودرودیزل ایجاد شده است که تا پایان سال باید تحویل مشتریان شود.

وی همچنین از اتمام دریافت مراحل مجوز استاندارد و تست (COP) پیکاپ فوتون با گیربکس اتومات تا پایان امسال خبر داد و تاکید کرد: از سال آینده فروش پیکاپ با گیربکس اتومات در شرکت ایران خودرودیزل آغاز می شود.

مدیرعامل ایران خودرودیزل همچنین کشنده آتامان را از دیگر محصولات جدید این شرکت در سال جاری دانست و گفت: مراحل دریافت استاندارد و فرایند تست (COP) 10 دستگاه از این محصول نیز تا پایان امسال به اتمام می رسد و از سال آینده تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

به گفته توسلی مهر، در محصول جدید کشنده ایران خودرودیزل بیش از 65 درصد داخلی سازی صورت گرفته است.

وی در ادامه اعلام اهداف شرکت برای تولید محصولات جدید، از عرضه کامیونت آدرین از سال آینده خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر کامیونت آدرین در حال طی کردن مراحل استاندارد و تست(COP) است و از سال 1401 تولید انبوه و فروش این محصول در دستور کار شرکت ایران خودرو دیزل قرار دارد.

 

توسلی مهر ایران خودرو دیزل



مدیرعامل ایران خودرو دیزل یکی دیگر از برنامه های راهبردی این شرکت را تولید اتوبوس برقی اعلام و تصریح کرد: به زودی نمونه اتوبوس برقی تولیدی در شرکت ایران خودرودیزل رونمایی و به تدریج آماده ورود به بازار خواهد شد.

توسلی مهر همچنین با اشاره به برنامه نهضت داخلی‌سازی به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه‌های ایران‌ خودرو، به فرایند داخلی سازی محصولات در شرکت ایران خودرو دیزل پرداخت و گفت: در حال حاضر اتوبوس آمبولانس شرکت با 56 درصد خودکفایی به تولید می رسد و تا پایان امسال سهم داخلی سازی این محصول به 67 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در پایان از ظرفیت تولید سالیانه 30 هزار دستگاه انواع محصولات تجاری در ایران خودرودیزل خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون تولید بخش مهمی از محصولات به خصوص در حوزه کامیون و کمپرسی با اجرای پروژه های خودکفایی با بیش از 80 درصد داخلی سازی انجام می شود.


خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 134961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha