باز گشت قیمت خودروها به پایه قیمتی اسفند 97

پرشین خودرو: با تغییر و تحول در شرکتهای خودروساز همچنان بازار خودرو با رکود و افت قیمت همراه است و پیش بینی می شود با ادامه ریزش قیمت ها طی هفته های آتی قیمت خودرو به پایه قیمتی اسفند سال 97 باز گردد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این خبر، اظهار داشت : با تداوم وضع کنونی، به زودی اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو به کمترین حد خود خواهد رسید.

سعید موتمنی با اشاره به سیاست مدیران جدید خودروساز و وزارت صنعت در کاهش فاصله قیمت خودرو در بازار ، تصریح کرد : با اجرای سیاست دولت و خودروسازان در تکمیل خودروهای ناقص و افزایش عرضه به بازار ، تقاضا در بازار خودرو به شدت افت کرده و این جریان برافت بیشتر قیمت ها در بازار دامن زده است به طوری که ظرف یکی دو ماه اخیر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی و حتی وارداتی ها تا 40 درصد کاهش داشته است.

وی با توجه به آخرین تحولات قیمتی در بازار خودرو اظهار داشت : با ادامه سیر نزولی قیمت ها روز گذشته قیمت پژو 206 تیپ 2 به 77میلیون ، تیپ 5 به 91 میلیون و پژو 405 به 71 میلیون و پژو پارس نیز به 91 میلیون رسید این در حالی است که تا رسیدن به قیمت های اسفند ماه کماکان بسیاری از خودروها حدود 6 تا 7 میلیون حباب قیمت دارند.

افت 400 تا 500 میلیونی خودروهای وارداتی

این فعال بازار خودرو در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه از ابتدای سال تا نیمه خرداد ماه جاری قیمت خودرو نزدیک به 70 تا 80 درصد افزایش یافت که با ورود نهادهای نظارتی و حذف قیمت از سایت های اینترنتی و همچنین تلاش برای ثبات در بازار ارز و افزایش عرضه خودرو، قیمت انواع خودروهای داخلی و مونتاژی و به تبع آن خودروهای وارداتی در بازار 40 درصد عقب نشینی کرده است.

موتمنی یاد آور شد : با افت قیمتی که در بازار خودرو آغاز و کماکان ادامه دارد قیمت برخی از وارداتی متناسب با قیمت با کاهش 400 تا 500 میلیونی همراه شده است به عنوان مثال قیمت سانتافه که در ماههای اخیر به یک میلیارد و 180 میلیون رسیده یود با افت حدود 400 میلیونی هم اکنون به 780 میلیون رسیده است همچنین قیمت تالیسمان به 670 میلیون ، هیوندای توسان 660 میلیون و النترا مدل 2018 به 460 میلیون در بازار رسیده است.

با تداوم ریزش قیمت ها ، تقاضا در بازار خودرو به صفر رسید

به گفته وی در حال حاضر به دلیل ثبات ارز و احتمال ریزش بیشتر قیمت ها ، تقاضا در بازار خودرو متوقف شده است این در حالی است که در یک سال گذشته با کاهش عرضه خودرو به بازار هجوم تقاضا برای سود دهی افزایش یافت اما در هفته های اخیر با تغییر جریان بازار افرادی که برای سود دهی به بازار خودرو ورود کرده بودند تا از این بازار آشفته سودی کسب کنند به تدریج در حال ترک بازار خودرو هستند.

این مقام صنفی در اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تاکید کرد: افرادی که در ماههای اخیر انحصار در فروش خودرو ایجاد کرده و اقدام به فروش عمده خودرو کرده بودند با اقدام دستگاههای نظارتی و قضایی دستگیر و چرخه ای که منجر به افزایش قیمت خودرو شده بود متوقف شده است.

موتمنی یاد آور شد: با تکمیل خودروها توسط شرکتها و تحویل تعهدات به مشتریان و از سویی فروش خودرو توسط برخی از خریداران عمده در بازار طی روز های آتی حباب 7 تا 8 میلیونی قیمت خودروهای داخلی نیز شکسته و قیمت ها در همین محدوده متوقف خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر برخی خودروها مانند پژو 206 تیپ 5، پژو وی 8، پژو پارس و پژو 207 حباب قیمت دارند که با تداوم عرضه خودروسازان به بازار، فاصله قیمت کارخانه و بازار به حداقل خواهد رسید و به قیمت های چند ماه قبل باز خواهد گشت.

کد خبر 116335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha