کد خبر 118813
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کافه‌ سیارهای تهران باید ساماندهی شوند

پرشین خودرو: معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم ساماندهی کافه‌های سیار در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی یزدانی در نشست شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران، با بیان اینکه این معاونت دارای ۶ سازمان، دو شرکت و سه ادره کل است، گزارشی کوتاه از اقدامات انجام شده در این سازمان‌ها و اداره کل‌ها ارایه کرد.


وی همچنین از ارسال لایحه‌ای به شورای شهر درباره استفاده درست رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها از سطح معابر و ساماندهی پیاده‌راه‌ها خبر داد و گفت: این طرح در منطقه ۲ به طور آزمایشی انجام شده است.


یزدانی افزود: مسئله بعدی ما کافه‌های سیار (ون کافه ها) هستند که بیشتر در مناطق یک تا ۶ فعالیت می‌کنند و باید آن‌ها را هم سر و سامان داد.

 

کافه سیار


معاون شهردار تهران از واگذاری بخشی از وظایف شرکت ساماندهی مشاغل به سایر بخش‌های شهرداری خبر داد و گفت: برخی مسئولیت‌های این شرکت با وظیفه ذاتی آن هماهنگی نداشت.


یزدانی ادامه داد: پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس را به معاونت حمل و نقل دادیم و قرار است مسئولیت‌های مربوط به جایگاه‌های سی ان جی را هم به زودی به این معاونت واگذار کنیم.


وی همچنین گفت: هم اکنون ۲۴۶ میدان میوه و تره بار در سطح شهر وجود دارد که تا پایان امسال ۱۰ بازار به این تعداد اضافه خواهد شد.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: تا سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۵ بازار در محله‌هایی که بازار در آن‌ها وجود ندارد، ایجاد می‌شود.


یزدانی با بیان اینکه از آبان سال گذشته تعدادی نردبان در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گرفت، توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای شهر قرار بود ۲ درصد از درآمد حاصل از صدور پروانه به تجهیز بخش آتش نشانی اختصاص پیدا کند که میانگین این عدد چیزی در حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است.


وی ادامه داد: با این مبلغ به اضافه ۹۰ میلیارد تومان بودجه سازمان، علاوه بر اینکه امکانات زیادی خریداری شد، چندین ایستگاه هم نوسازی شدند.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گفت: عملکرد سازمان مدیریت پسماند با هیچ کدام از سازمان‌ها قابل مقایسه نیست.


وی افزود: بخش بزرگی از کار‌های ما در آرادکوه انجام می‌شود، اما این امر چندان دیده نمی‌شود چرا که مردم آن چیزی را می‌بینند که مربوط به جمع آوری پسماند است؛ بنابراین نیاز است اطلاع رسانی بهتری در این حوزه انجام شود.


یزدانی ادامه داد: برای اولین بار در حال انجام کمپوست هستیم؛ در ایران در هیچ نقطه‌ای مانند تهران این کار انجام نمی‌شود.


وی گفت: قرار است درباره کودکان کار و زباله گرد‌ها در مناطق با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و معاونت اجتماعی کارگروهی تشکیل شود تا راهکاری اندیشیده شود که شاهد زباله گردی کودکان نباشیم و پس از آن کم کم تفکیک از مبدا آغاز شود.

کد خبر 118813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha