ثبت سفارش واردات کامیون جدید به شرط اسقاط

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: برای ثبت سفارش واردات کامیون‌ های جدید در حال اقدام هستیم تا تعداد دیگری کامیون دارای شرایط قانونی به شرط اسقاط حداقل یک کامیون فرسوده ثبت سفارش شوند.

به گزارش پرشین خودرو، داریوش امانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته برای واردات دو هزار دستگاه کامیون دست دوم ثبت سفارش شد و تاکنون ۳۵۰ دستگاه کامیون زیر سه سال ترخیص و شماره گذاری شده است و بقیه نیز در حال طی فرایند‌های قانونی ترخیص از گمرکات هستند.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان جاده‌ای باری و مسافری در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد و قرارداد‌های گذشته نیز بر اساس زمان بندی تعیین شده همچنان در حال اجراست.

امانی افزود: سال گذشته در دو قرارداد جداگانه، جمعا برای نوسازی شش هزار دستگاه کامیون با شبکه بانکی و سازندگان تفاهم کردیم که در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث ناوگان مسافری نیز سال قبل با ایران خودرو قراردادی منعقد شد که تاکنون ۱۴۰ دستگاه آن تحویل شده و در حال تنظیم قرارداد جدیدی برای ساخت و تحویل دو هزار دستگاه دیگر هستیم.

وی اضافه کرد: در بحث نوسازی ناوگان مینی بوس‌های جاده‌ای هم با توجه به تحریم‌های موجود در این بخش با دو شرکت داخلی تولید کننده مینی بوس هم همکاری کردیم که با یک شرکت برای ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس قرارداد منعقد شد و با شرکت دیگر هم در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در خصوص توزیع لاستیک‌های با ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: از اوایل سال گذشته اعلام شد که لاستیک از شمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده است و لاستیک باید از طریق سامانه جامع تجارت به نرخ ارز نیمایی خریداری شود که شرکت‌های تولید کننده داخلی مکلف هستند لاستیک‌های موجود خود را در این سامانه اظهار و تا یک ماه بعد به فروش برسانند که رانندگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه لاستیک خود را خریداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی لاستیک در سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور وجود داشت که با مصوبه کمیته تخصیص و دستور وزیر راه و شهرسازی، سهمیه لاستیک ارز دولتی تا پایان سال گذشته توزیع شد، اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ لاستیکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عرضه وجود ندارد.

کد خبر 132775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم پیره بابی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 0
    با عرض سلام و خسته نباشید بنده یک راننده پایه یکم فعال در جادهای کشور و خارج هستم به نظر بنده لازمه مجلس 10 صندلی به رانندگان که عضوی فعال در اقتصاد و رونق کشور هستن اختصاص بده که درد و مشکلات و قانونهای دست و پا پیچ که گریبانگیر همه راننده های کشور است هر هفته بیست بار گوش زد بشه که راه کارهای اساسی و ریشه کن اجرا بشه و صفر تا صد وضوعات کرایه و قطعات و باربری و جایگزین ماشین و ... حل بشه و می شود