تا زمانی که صنعت خودرو وابسته است، تاثیرگذار نیستیم!

دبیر انجمن قطعه سازان ایران گفت: تا زمانی که صنایع خودروسازی و قطعه‌ سازی کشورمان به غرب یا شرق وابسته باشند، همواره تاثیرپذیر خواهیم بود و نه تاثیرگذار.

به گزارش پرشین خودرو، مازیار بیگلو، با بیان این مطلب نسبت حضور ایران در پیمان شانگهای و تاثیرگذاری آن بر صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشورمان، دیدگاه چندان خوشبینانه‌ای ندارد و معتقد است: حضور در پیمان شانگهای می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی برای صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشورمان به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: کشوری نظیر روسیه در پیمان شانگهای حضور دارد که می‌تواند مقصدی برای خودروهای ایرانی باشد، زیرا به‌ طور عمده خودروسازان خارجی در این کشور فعال هستند و به‌ تازگی نیز ایران‌ خودرو و سایپا گام‌هایی برای حضور مجدد در این بازار برداشته‌اند.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران تصریح‌ کرد: در کنار همه مزایای ممکن، اما هم‌زمان باید با هجمه چینی‌ها و هندی‌ها به بازار کشورمان مقابله کنیم زیرا آنها نیز قادر به صادرات خودرو و قطعه به ما هستند و هم‌اکنون عمده خودروهای چینی موجود در بازار ایران به صورت فول CBU (خودروی کامل) وارد کشور شده و فقط سرهم‌بندی می‌شوند.

بیگلو تاکید کرد: تا زمانی که صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشورمان به غرب یا شرق وابسته باشند، همواره تاثیرپذیر خواهیم بود و نه تاثیرگذار.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان از حضور در این پیمان بین‌المللی به‌ خوبی استفاده کرد که مشکلات داخلی خود نظیر قیمت‌گذاری دستوری، خصولتی بودن خودروسازان، انحصار ناخواسته در این صنعت، عدم تعهد خودروسازان و قطعه‌سازان به کیفیت و عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز را حل کرده باشیم و بعد از آن به پیمان‌هایی نظیر پیمان‌های بین‌المللی چشم بدوزیم.

کد خبر 134660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha