آریا و شاهین جوانان با موتور جدید N۲۰ می آید (+رونمایی از موتور نیسان آبی)

شرکت مگاموتور(سازنده قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا) از موتورهای جدید M۱۶K ،N۲۰ و N۲۵ و دو گیربکس جدید ۶ سرعته DAE و CVT رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت مگاموتور با برنامه ریزی و اجرای پروژه های متعدد و اتکاء به توانمندی مهندسان و متخصصان خود توانسته است، گام های بلندی را در عرصه تولید محصولات جدید برداشته و به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کند.

این شرکت با استفاده از فرصت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران از ۳ پیشرانه جدید N۲۵ ،N۲۰ ، M۱۶k و دو گیربکس ۶ سرعته DAE و CVT جدید رونمایی و در معرض دید عموم قرار داد.

مگاموتور به عنوان شرکت تولید کننده تراز اول قوای محرکه گروه خودروسازی سایپا قصد دارد این موتورها را در خودروهای جدید گروه خودروسازی سایپا مورد استفاده قرار دهد. بنا بر اطلاعات موجود این سه پیشرانه قرار است روی خودروهایی همچون اطلس، کوییک، شاهین، آریا و همچنین خودروهای تولیدی زامیاد نصب شود.

در سال های اخیر از منظر تنوع محصول و توجه به نیازمندی های بازار در شرکت مگاموتور اتفاقات بسیار ارزشمندی شکل گرفته و حالا با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و بازدهی بیشتر قرار است در آینده نزدیک پیشرانه های جدید مگاموتور به تولید انبوه برسند.

اما پیشرانه های جدیدی که قرار است به زودی بر روی محصولات سایپا نصب و جایگزین موتورهای قدیمی شوند چه مشخصاتی دارند و قرار است در چه خودروهایی استفاده شود.

موتور N۲۰

موتور N۲۰

موتور N۲۰ اولین عضو از خانواده موتورهای جدید گروه خودروسازی سایپاست که با هدف تولید محصولاتی رقابت‌پذیر با استاندارد روز، کاهش مصرف سوخت و استاندارد آلایندگی یورو ۶ رونمایی و به زودی به تولید انبوه می رسد.

این پیشرانه با حجم ۲۰۰۰ سی سی با تکنولوژی DVVT و توانایی تولید ۱۱۰ کیلو وات قدرت و ۲۰۴ نیوتن متر گشتاور به زودی بر روی محصول آریا نصب می شود و همچنین با توجه به هدف گذاری ها قرار است در آینده نیز بر روی شاهین جوانان نیز نصب شود.

N۲۰ از جدیدترین پروژه های مگاموتور و شرکت DAE است. پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ یاد شده به دو صورت تنفس طبیعی و توربو قرار است عرضه شود این موتور فعلا در فاز تغییرات مهندسی قرار داشته و فازهای اولیه به سی کی دی و مونتاژی تولید می شود اما در آینده با درصدی ساخت داخل وارد فاز داخلی سازی خواهد شد.

موتور N25

موتور N۲۵

موتور N۲۵ شرکت مگاموتور نیز یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور و ۱۵۳ اسب بخار قدرت و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و  قرار است در خودروهای SUV و محصولات تجاری جدید شرکت زامیاد مانند پادرا، کارون، صحرا(کارون دو دیفرانسیل) و یا حتی نیسان آبی استفاده شود.

این موتور به صورت ۴ سیلندر خطی طراحی شده و مهم ترین ویژگی آن نیز ۱۶ سوپاپه بودنش است که می تواند بازده تنفسی بیشتری را برای پیشرانه به ارمغان بیاورد .این پیشرانه جدید مگا موتور می تواند علاوه بر کاهش میزان مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، توان و گشتاور خروجی بیشتری نیز در اختیار خودرو قرار دهد.

موتور M۱۶K

موتور M۱۶K

موتور M۱۶K شرکت مگاموتور نیز یک موتور ۱.۶ لیتری و با تکنولوژی DVVT است و ۹۰ کیلووات قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی است که از ۱۶ سوپاپ سود می‌برد و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند.

از ویژگی‌های شاخص پیشرانه M۱۶K مگا موتور، می‌توان از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نام برد که بر روی قدرت تولیدی و میزان مصرف سوخت این نیروگاه آهنین تأثیر مثبت دارد.

اهمیت پیشرانه M۱۶K بیشتر از سایر پیشرانه‌های جدید مگاموتور است چراکه گفته می‌شود این پیشرانه قرار است در نسل آینده خودروهای سایپا و بر روی پلتفرم های مختلف SP۱۰۰ و SP۲۰۰ نصب و جایگزین موتورهای قدیمی محصولات سایپا شود.

این شرکت سازنده قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا، با توجه به برنامه توسعه سبد محصولات خود در آینده و اجرای چندین پروژه طراحی و تولید پیشرانه‌های مدرن با قابلیت‌های روز جهانی، قصد دارد از ظرفیت‌های متنوع شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و تولیدکنندگان قطعات قوای محرکه در اجرای پروژه‌ها و تولیدات فعلی و آتی خود استفاده کند.

کد خبر 145412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha