نگاه «مسعود پزشکیان» نامزد ریاست جمهوری به خودرو چگونه است؟

در این گزارش نگاهی خواهیم انداخت در خصوص آنچه مسعود پزشکیان در خصوص صنعت خودرو اظهار داشته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که برنامه مشخصی در خصوص صنعت خودرو اعلام نکرده و کمترین اظهارنظر در حوزه خودرو را نیز همراه پورمحمدی به خود اختصاص داده است.

پزشکیان که گویا اولویت برنامه‌های خود را به بهبود اوضاع سیاست خارجی و وضعیت اقتصادی اختصاص داده است، در برنامه‌های خود برای دولت چهاردهم، رشد اقتصادی را در سرمایه‌گذاری می‌بیند و معتقد است که بدون سرمایه‌گذاری، نه اشتغال ایجاد می‌شود و نه تولید افزایش پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه در این سرمایه‌گذاری، یک دید وسیع هم لازمه‌ کار است و به هر میزان که دید ما وسیع‌تر باشد، طبیعتاً رشد تولید، افزایش بیشتری را تجربه می‌کند. در صنعت خودرو نیز در وهله‌ اول بایستی انحصار در صنعت خودرو را از بین ببریم.

نباید برای واردات خودرو یک دلار هم هزینه کرد؛ بنابراین باید تمام تلاش‌ها در راستای فعالیت شرکت‌ها، صنایع و کارخانه‌های تولیدی باشد. با قدرت به گونه‌ای عمل کنیم که بدانند تحریم‌ها بر فعالیت ما تاثیری نداشته و ما را زمین گیر نکرده است.

وی که مخالف قیمت‌گذاری دستوری هر کالا و از جمله خودرو است، اینگونه می‌پندارد که "اقتصادِ دستوری"، سرمایه‌گذار را از سرمایه‌گذاری و تولیدکننده را از تولید، منصرف می‌کند.

دیگز اظهارنظر پزشکیان هر چند به صنعت خودرو مربوط نیست اما تاثیر مستقیمی بر این صنعت مهم دارد.

«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به «موافقت با افزایش قیمت بنزین» گفت: این ادعاها فیک و غیر واقعی است. هر تصمیمی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود. اگر بنزین قرار باشد گران شود باید خودروهایی وارد کنیم که مصرف آن‌ها پایین است. نمی‌شود به زور به مردم ماشین بدهیم و بگوییم بنزین هم باید گران شود. قطعاً اگر ماشین با سوخت پایین و کیفیت بالا تولید شود و با پول ذخیره شده می‌توان به مصرف کنندگان بنزین یارانه داد. قطعاً برای هدفمند کردن بنزین باید جلسه برگزار شود. بیت المال برای همه است. چرا من با سه خودرو و یه کارت، بنزین سهمیه‌ای بگیرم و کسی که خودرو ندارد سهمیه نگیرد.

کد خبر 145438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha