بررسی برنامه های خودرویی «مصطفی پورمحمدی» نامزد ریاست جمهوری

مصطفی پورمحمدی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، تنها نامزدی است که کمترین اظهارنظر در حوزه خودرو را داشته است. در این گزارش نگاهی به برنامه‌های خودرویی نامبرده می‌اندازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که به روزهای پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نزدیک می‌شویم، همچنان بحث خودرو و مشکلات این حوزه یکی از بحث‌های اصلی در محافل کارشناسی است.

صنعتی که تا امروز با حمایت دولتی و سلام و صلوات سرپا مانده است و تحت تحریم آمریکا است، این روزها نیاز به برنامه‌های مشخص برای احیا دارد که انتظار داشتیم در مباحث اقتصادی نامزدها شاهد بخشی از این برنامه ها باشیم که متاسفانه تا اینجا به جز یک سری مطالب کلیشه‌ای و کلی چیز دیگری دستگیرمان نشده است.

روز گدشته نگاهی به اظهارات خودرویی محمدباقر قالیباف داشتیم و امروز نیز می‌خواهیم اظهارات خودرویی مصطفی پورمحمدی را بررسی کنیم.

با جست وجو در میان فیلم مناظرات، شبکه‌های اجتماعی و اظهارات پورمحمدی در سایر پلتفرم‌ها می‌بینیم که وی در میان سایر نامزدها کمترین اظهارات در خصوص صنعت و بازار خودرو را داشته است که نشان می‌دهد وی حداقل در حوزه خودرو دارای برنامه مشخصی نیست.

مصطفی پورمحمدی با وجود اینکه طی این مدت نظرات مختلفی در حوزه موضوعاتی از جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی، بحث توجه به امکانات و پلتفرم‌های بومی و فیلترینگ و ... داشته اما همچنان اظهارنظر مفصلی در رابطه با صنعت خودرو نداشته و صرفا در یک گفت‌وگوی تلفنی، در رابطه با بازار سکه، ارز و خودرو، بر اعتمادسازی تاکید کرده و معتقد است که اعتمادسازی، رکن اساسی هر سیاستی است.

وی با اینکه وعده کرده است در دولت خود نیز تمام تلاش خود را معطوف به همین مسئله اعتمادسازی خواهد کرد، اعلام می‌کند که در منزل، بحث‌های اقتصادی می‌کنند اما وی چندان درگیر ریز موضوعات نیست، اما کلان اقتصاد را پیگیری می‌کند.

تنها اظهار نظر صریح پورمحمدی درر خصوص خودرو به جایی بازمی‌گردد که وی در حال صحبت در خصوص فضای مجازی است که ناگزیر مثالی مرتبط به صنعت خودرو می‌زند.

پورمحمدی می‌گوید: من هم قبول دارم، من که نفی نکردم باید راهبرد روشن دولت‌ها داشته باشند این همه ظرفیت را پراکنده نکنیم معلوم است وقتی ۶ تا پیام رسان می‌خواهیم درست کنیم ۳۰ تا کارخانه خودرو می‌خواهیم درست کنیم ۵۰ تا کارخانه لوازم خانگی درست کنیم.

با توجه به این اظهارنظر می‌توان دریافت که وی از تعدد کارخانه‌های خودروسازی ناراضی است اما اینکه برنامه‌ای برای کنترل یا تجمیع این کارخانه‌ها داشته باشد اما مشخص نیست.

ناگفته نماند مصطفی پورمحمدی در برخی بیلبوردهای تبلیغاتی اکران شده از سوی ستادش نیز با این مضمون که "می دانم خودروی باکیفیت نباید یک آرزو باشد" از این فرصت برای اظهار نظر در خصوص موضوع صنعت خودرو استفاده کرده است.

کد خبر 145428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha