کامیون کمپرسی KC ۴۶۵ سایپادیزل با ۲۲ درصد داخلی سازی وارد بازار شد +مشخصات فنی

شرکت سایپادیزل کامیون کمپرسی KC ۴۶۵ را با ۲۲ درصد داخلی سازی روانه بازار کشور کرد.

به گزارش پرشین خودرو، هومن رجایی زاده معاون مهندسی سایپادیزل، در خصوص مشخصات فنی کامیون کمپرسی KC ۴۶۵ گفت: این خودرو با همکاری شرکت دانگ فنگ که شریک تجاری سایپادیزل است تولید شده و از تکنولوژی بالایی بهره می‌برد.

وی افزود: موتور این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است که بر اساس الزامات جدید سازمان استاندارد، شامل ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم پایداری الکترونیکی است و دارای کاربری های کمپرسی، بونکر و میکسر می باشد.

معاون مهندسی سایپادیزل با بیان اینکه حدود شش ماه برای دریافت تاییدیه های سازمان‌های ملی استاندارد و محیط زیست زمان نیاز بود که این مهم انجام شود، افزود: در حال حاضر میزان ساخت داخل این خودرو ۲۲ درصد است که با افزایش تیراژ تولید و برنامه‌ریزی انجام شده این میزان به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید. میزان تولید این خودرو تا پایان سال ۷۰۰ دستگاه خواهد بود و برای سال آینده تولید این محصول بیشتر خواهد شد.

یادآور می شود که با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و سایپادیزل و جمعی از مدیران ارشد این شرکت، به صورت نمادین به ۱۰ مشتری، محصول جدید کامیون کمپرسی KC ۴۶۵ تحویل داده شد.

 تحویل کامیون کمپرسی KC ۴۶۵

کامیون کمپرسی KC465 اولین عضو خانواده KC دانگ فنگ در ایران است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

مشخصات فنی و قوای محرکه کامیون کمپرسی KC465 دانگ فنگ مهم‌ترین بخش معرفی این کشنده سنگین وزن است. کامیون کمپرسی KC465 به یک پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۴۶۵ اسب بخار قدرت را داراست. همچنین جعبه دنده این کامیون کمپرسی نیز از نوع ۱۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF است. 

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

وزن شاسی کامیون کمپرسی KC 465 حدود ۱۰۵۰۰ کیلوگرم بوده و مجموع وزن ناخالص آن نیز نزدیک به ۲۶ تن اعلام شده است. نکته قابل توجه این کامیون این است که سیستم تعلیق آن در چرخ‌های جلو از نوع فنر شمش ۱۰ لایه به همراه کمک فنر و میل موجگیر بوده و همچنین در چرخ‌های عقب نیز از نوع فنر شمش ۱۳ لایه است. همچنین سیستم ترمز این کامیون کمپرسی نیز مجهز به ABS و EBD بوده که به یک کمپرسور باد دو سیلندر نیز مجهز شده است. در کنار این موارد ترمز اگزوز، ترمز موتور، ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم ترمز خودکار و سیستم هشدار حرکت بین خطوط نیز از دیگر موارد ایمنی این خودروی کار و تجاری است.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

کامیون کمپرسی دانگ فنگ KC465 از نظر طراحی نیز یک ظاهر نسبتا خشن و ساده دارد. در نمای جلو قسمت بالا عبارت دانگ فنگ حک شده و پس از آن نیز جلو پنجره مشبک و بزرگ مشکی رنگ آن تعبیه شده است. قسمت پایینی نیز میزبان چراغ‌های اصلی کامیون به صورت یک تکه، چراغ‌های مه‌شکن و جلو پنجره اصلی بوده که با یک گرافیک نسبتا جذاب همراه شده است. همچنین داخل کابین نیز طراحی ساده‌ای وجود داشته و دانگ فنگ سعی کرده تا از تجمل گرایی بیش از حد درون کابین این کامیون جلوگیری شود.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

از جمله امکانات کامیون کمپرسی KC 465 نیز می‌توان به اتاق سقف کوتاه جدید خوابدار فولادی، جک بالابر اتاق برقی، گرمکن و سردکن صندلی راننده، قابلیت تنظیم صندلی راننده، یک تخت خواب، سیستم تهویه مطبوع، شیشه شور و برف پاک کن، سیستم تعلیق اتاق مکانیکی، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، گرمکن آینه، قفل کن و جفت کن بین محوری اشاره کرد.

در ادامه کاتالوگ کامیون کمپرسی KC 465 را با یکدیگر مرور می کنیم:

https://www.persiankhodro.com/news/146226

کد خبر 146223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha