کد خبر 22741
۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
ادامه کاهش قیمت خودرو در مالزی

پرشین خودرو: وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در نشست ماهیانه وزرا به نقل از نجیب تون رزاق نخست وزیر این كشور گفت: بهای خودرو در این كشور تا سال ۲۰۱۷ به تدریج ۲۰ تا ۳۰ درصد كاهش خواهد یافت.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، مصطفی محمد صبح روزسه شنبه درنشست وزرای این كشور اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از ماه اكتبر سال گذشته بهای ۱۰ نوع خودرو به طور میانگین ۳/۷ هفت و سه دهم درصد كاهش یافته است. وی تأكید كرد:كاهش بهای خودرو بخشی از فرایند بازار به منظور ایجاد رقابت دركنترل قیمت و ارتقا سطح كیفی محصولات تولیدی كارخانه های خودروساز دردستور كار دولت قرار گرفته است. وی تصریح كرد: تولید كنندگان خودرو درمالزی بایستی خود را با بازار رقابتی خودور درعرصه محصولات داخلی و خارجی هماهنگ كنند. همچنین براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مركز راهنمایی و رانندگی مالزی تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی در مجموع ۲۱ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۲۶۹ انواع خودرو شامل تاكسی، اتوبوس، موتورسیكلت وغیره در این كشور شماره گذاری شده است. با توجه به جمعیت ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار نفری مالزی هر ۹۵/۲ نفر در مالزی دارای یك وسیله نقلیه است و تنها درمنطقه فدرال كوالالامپور با مساحت ۲۴۳كیلومتر مربع بیش از ۳ میلیون خوردرو شماره گذاری شده است.
کد خبر 22741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هومن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    4 0
    اگه اینا هم یه دونه احمد نعمت بخش داشتن که هر روز توی رسانه ها ..... پراکنی کنه قیمت ماشیناشون هفته ای 2 بار میرفت بالا!!
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    4 0
    دقیقا مثله ایران !!! هرورز قیمت ها کم میشه
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    1 0
    اونجا هم مثل ایران بازار خودروش انحصاریه و مافیائیه؟؟شورای رقابت هم داره؟؟احمد نعمت بخش چی؟داره؟؟