کد خبر 35399
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
آئودی در حال توسعه فناوری توربوشارژ

پرشین خودرو: آئودی تایید کرده است که یک سیستم پیشرانه قدرتمند برقی دیزلی در زیر هود مدل آزمایشی RS5 TDI بکار خواهد رفت که چراغ سبز را برای تولید محدود از سوی مدیران ارشد خودروساز آلمانی دریافت کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اسون بچی مدیر ارشد توسعه Audi’s V6 TDI در این مورد اعلام کرده است که” این پیشرانه به طور کامل برای تولید آماده است و این پیشرانه فرصت خوبی برای ترسیم آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود است”.

audi-rs5-tdi-concept-4-970x548-c

سیستم پیشرانه مدل مفهومی‌RS5 TDI دارای یک موتور V6 دیزلی ۳٫۰ لیتری به همراه سیستم توربوشارژ الکتریکی نوآورانه است که عملا باعث از بین بردن تاخیر موتورهای توربو متداول و بهبود بهره وری سوخت است که در سرعت‌های بالا باعث کمتر شدن میزان اتلاف انرژی و سوخت نیز می‌شود.

در این خودرو مفهومی‌شاهد قدرت پیشرانه ۳۸۵ اسب بخاری و ۵۵۳ پوند بر فوت نیروی گشتاور هستیم که بدین ترتیب به موتور خودرو این امکان را می‌دهد که دارای شتاب صفر تا صد در کمتر از چهارثانیه باشد.

در مقام مقایسه بد نیست بدانید که خودرو RS5 بنزین سوز دارای یک موتور V8 با ظرفیت ۴٫۲ لیتری است که قدرت پیشرانه ۴۵۰ اسب بخاری و ۳۱۷ پوند بر فوت نیروی گشتاور را رقم میز ند که البته این مدل کوپه دارای شتاب صفر تا صد در ۴٫۵ ثانیه است که بدین ترتیب مدل مفهومی‌توربوشارژ الکتریکی به مراتب دارای رکورد بهتری است.

audi-rs5-tdi-concept-3-970x548-c
آئودی به صورت رسمی‌اعلام نکرده است که چه مدل‌هایی افتخار نصب سیستم توربوشارژ برقی را خواهند داشت ولی انتظار می‌رود Q7 نسل بعد و همچنین R8 نسل بعد از این سیستم بهره ببرند و علاوه بر این مدل‌های بزرگتر آئودی نیز قابلیت فناوری توربوشارژ برقی را خواهند داشت و البته قابل ذکر است که در این میان خودروسازان دیگری نیز به این فهرست در حال اضافه شدن هستند که در حال برنامه ریزی برای استفاده از فن آوری توربو الکتریکی هستند.

فراری نیز مانند ائودی در حال توسعه این سیستم انتقال قدرت جدید توربو الکتریکی برای از بین بردن تاخیر توربوشارژ معمولی در پاسخدهی است که البته شروع فراری با یک موتور سوپرشارژ خواهد بود که البته شایع شده است که خودروساز ایتالیایی قصد دارد تا با جفت کردن این موتور با یک موتور الکتریکی نه تنها دارای عملکرد استثنایی باشد بلکه به کاهش تولید گازهای گلخانه ای نیز کمک فراوانی کند.

به گزارش خودروسازی، جدیدترین مدل فراری، مدل California T است که در زیر هود خود دارای یک موتور ۳٫۸ لیتری V8 توربو است که بدین ترتیب دارای قدرت پیشرانه ۵۶۰ اسب بخاری و ۵۵۶ پوند بر فوت نیروی گشتاور است و شایعاتی نیز در مورد ۴۵۸ Italia ایتالیا وجود دارد دارای همان سیستم نیروگاهی توربو به جای موتور V8 با ظرفیت ۴٫۵ لیتر خواهد بود.

مرسدس بنز خودروساز المانی نیز از علاقه خود برای توسعه سیستم‌های توربوشارژ الکتریکی نام برده است تا پیش از این از قافله عقب نماند.

کد خبر 35399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha