واژگونی ، علت اصلی حوادث رانندگی در جاده های ایلام

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: خستگی و خواب آلودگی رانندگان بویژه در شرایط تاریکی هوا و مسافت های طولانی از اصلی ترین دلایل وقوع تصادفات در جاده های پر پیچ و خم و کوهستانی استان است.

به گزارش  پرشین خودرو،  از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: رانندگان باید بدانند برای خواب هیچ گزینه ای جهت جلوگیری از آن وجود ندارد که بتوان آن را کنترل کرد بجز اینکه رانندگان هر کجا احساس خستگی کردند و خوابشان می آید از ادامه رانندگی خودداری و به استراحت کافی بپردازند و این تنها راه جلوگیری از وقوع تصادفات واژگونی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است.
وی اضافه کرد: چهار تخلف اصلی شایع که منجر به این نوع تصادفات می شود شامل خستگی و خواب آلودگی ، انحراف به چپ ، توجه نکردن به جلو و سرعت غیرمجاز است.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: در طول ایام سفر در جاده ها با سرعت مطمئنه و رعایت کردن فاصله طولی خودروی خود با دیگر خودروها را رعایت و در صورت خستگی و خواب آلودگی از ادامه رانندگی در جاده پرهیز کنند تا انشاالله شاهد حوادث جاده ای نباشیم و بتوانیم با رعایت قوانین و مقررات در کاهش تصادف سهیم باشیم.

کد خبر 79676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha