توسعه و تولید "سیمبیوز" از سوی «رنو» تایید شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی "رنو" در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، از یک خودروی جالب و عجیب در قالب یک طرح کانسپت رونمایی کرد که در واقع یک خودروی هاچ بک 5 درب خودران به شمار می‌آید.

به گزارش پرشین خودرو، حال کمپانی خودروسازی رنو در آخرین حضور خود در رسانه‌های خبری، تایید کرده است که کار تحقیق و توسعه را بر روی اتومبیل "رنو سیمبیوز" آغاز کرده و تصمیم دارد تا این اتومبیل را به مرحله تولید برساند.
این محصول که با نام عجیب "سیمبیوز (Symbioz ) معرفی شده است. طبق ادعای شرکت سازنده هنگام رونمایی رسمی در نمایشگاه فرانکفورت آلمان، گفته شد که هیچگونه پیشرانه درون سوز در بخش فنی اتومبیل فعالیت ندارد، اما در عوض به 2 موتور الکتریکی بر روی محور عقب خود مجهز شده است که نیروی خود را از باتری‌های 72 کیلووات ساعت که در کف اتومبیل قرار گرفته‌اند، دریافت کرده و می‌تواند حداکثر قدرت 500 کیلووات در کنار گشتاور بسیار خوب 660 نیوتن متری داشته باشد که بر روی کاغذ، این خودروی هاچ بک تمام الکتریکی می‌تواند به حداقل شتاب صفر تا صد حدودا 6 ثانیه دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی رنو ادعا می‌کند که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌های این اتومبیل، قادر به طی کردن مسافت 500 کیلومتر در شرایط استاندارد جاده‌ خواهید بود که در صورت اتمام شارژ آنان، می‌توان با استفاده از شارژرهای سریع در عرض تنها 20 دقیقه موفق به شارژ حدودا 80 درصد از ظرفیت باتری‌های اتومبیل شد.
از آنجایی که این خودرو با طول 4.92 متر، عرض 1.92 متر، ارتفاع 1.44 متر و همچنین فاصله بین دو محور حدودا 3.07 متر، یک طرح کانسپت برای نسل‌های بعد مشتریان است، شرکت خودروسازی "رنو" سیستم رانندگی خودکار را به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد این اتومبیل پیش بینی کرده است که با فشردن یک کلید در داخل کابین، می‌توان هدایت اتومبیل را برعهده مغز متفکر اتومبیل گذاشت و سپس با چرخاندن صندلی اتومبیل، با دیگر سرنشینان صحبت کرد و حتی اگر به اتومبیل خود اطمینان داشته باشید، می‌توانید چند دقیقه‌ای برای رفع خستگی استراحت کنید، هرچند منظور از این استراحت نباید خوابیدن داخل کابین اتومبیل در حال حرکت باشد، زیرا هرچند سیستم رانندگی اتومبیل هوشمند باشد، نیاز است که راننده خود را برای اتفاقات غیرمنتظره آماده کند.
در حالی که انتظار می‌رفت تا چند سال دیگر خبری از توسعه و تولید "رنو سیمبیوز" به گوش نرسد، اما کمپانی خودروسازی رنو اعلام کرده است که در تلاش است تا پایان سال جاری میلادی، یک نسخه اولیه از این خودرو تولید کرده و تست‌های خود را بر روی آن انجام دهد تا شاید از سال 2023 میلادی به بعد، شاهد تولید و عرضه این محصول به مشتریان باشیم که قطعا تا 5 سال آینده شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در صنعت خودروسازی و تکنولوژی‌های رانندگی خودکار خواهیم بود.

کد خبر 86091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha