کد خبر 137946
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
راهنمای خرید پژو 206، تجربه رانندگی سریع و آسان

پژو ۲۰۶، خودروی محبوب فرانسوی ، بیش از دو دهه پیش، مهمان جاده‌های ایران شد و پس از مدتی، حجم بالای استقبال ایرانی‌ها را دریافت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، این خودرو، پرفروش‌ترین محصول برند پژو در دهه هشتاد شمسی در ایران بود و به همین دلیل، پس از مدتی، ایران‌خودرو خود تولید آن را به دست گرفت. بازار خرید پژو به‌ویژه نزد جوانان اسپرت‌پسند رونق فراوانی دارد.

 

در این مقاله، پژو ۲۰۶ و تیپ‌های آن را بررسی می‌کنیم. در پایان نیز سایت همراه مکانیک را به‌عنوان روشی مطمئن برای خرید و فروش ۲۰۶ معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که قصد آشنایی بیشتر با این خودرو را دارید با ما همراه باشید.

 

پیشینه پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ در سال ۱۹۹۸، توسط کمپانی معروف و محبوب فرانسوی یعنی پژو پا به عرضه گذاشت. طراحی زیبا و حساب‌شده، ایمنی و شتاب بالا از این خودرو، یک هاچبک تمام‌عیار با قیمت مقرون‌به‌صرفه ساخت. چندی نگذشت که پژو، ۱۱ خط تولید از ۲۰۶ را درسراسر دنیا به راه انداخت. بیش از ۱۴۰ بازار دنیا نیز پذیرای این خودرو بودند.

 

در سال ۲۰۰۰ هزار بود که پژو ۲۰۶ توانست چهار ستاره  ایمنی از مجموع پنج ستاره موسسه ایمنی یوروانکپ را به دست آورد. این خودرو، ششمین نسل از سری اتاق ۲ کمپانی پژو شناخته می‌شود. تولید ۲۰۶ اکنون در فرانسه و بسیاری از خطوط تولید اولیه‌اش، متوقف شده است. بااین‌حال، همچنان در اروپا به‌عنوان یک خودروی دست‌دوم اصیل و باکیفیت و در کشورهای درحال‌توسعه مانند ایران به‌عنوان یک خودروی اصلی تولید می‌شود.

 

 

۲۰۶ در ایران، رویای تمام نشدنی

 

اگر قصد خرید پژو 206 https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/peugeot/ را داشته باشید در بازار با تنوع زیادی از تیپ‌ها و مدل‌های این خودرو مواجه خواهید شد. علاوه بر شش تیپ اولیه و اصلی این خودرو، چهار مدل صندوق‌دار نیز از آن توسط ایران‌خودرو تولید شده است. در جدول زیر، سال تولید هریک از تیپ‌های ۲۰۶ را آورده‌ایم

تیپ

سال‌های تولید

۱

تا ۱۳۸۰

۲

در حال تولید

۳

تا ۱۳۹۱

۴

تا ۱۳۸۲

۵

تا ۱۳۹۹

۶

تا ۱۳۹۱

صندوق‌دار

تا ۱۴۰۰

 

در ادامه به بررسی هریک تیپ‌های ۲۰۶ می‌پردازیم.

 

۲۰۶ تیپ ۱

اگر قصد خرید پژو ۲۰۶ تیپ یک را دارید باید به بازارهای مطمئن خرید و فروش پژو ۲۰۶ دست‌دوم سر بزنید. ظاهر ۲۰۶ تیپ ۱، شبیه به تیپ‌های سه، چهار و ۶ است. داخل آن مجهز به یک صفحه‌نمایش بالای داشبورد و فرمان آن نیز دوشاخه است. سیستم صوتی تیپ ۱، قدیمی و با قابلیت تبدیل به پنل جدید است. موتور این خودرو، TU3 با حجم ۱.۴ لیتر و نیروی ۷۵ اسب بخار است و از گیربکس پنج‌دنده‌ای دستی استفاده می‌کند.

 

۲۰۶ تیپ ۲

امکان خرید پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر، هنوز هم وجود دارد؛ چراکه مدل ایرانیزه آن توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. فرمان سه‌شاخه، سیستم صوتی ارتقاءیافته و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از مزایای این تیپ نسبت به تیپ یک هستند. موتور و نوع گیربکس این خودرو، تفاوتی با تیپ یک ندارد.

 

۲۰۶ تیپ ۳

خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ نیز تنها به‌صورت دست‌دوم با کارکرد حدود ۱۰ سال ممکن است. موتور این خودرو ۱.۶ لیتری بوده و به‌جای هشت سوپاپ، ۱۶ سوپاپ دارد. بااین‌حال، قدرت موتور و نوع گیربکس آن، مشابه تیپ‌های قبلی است. آپشن‌های این تیپ نیز کمی بیشتر شده و تقریبا مشابه تیپ ۵ است.

 

۲۰۶ تیپ ۴

با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۴ خودرویی خاص را سوار خواهید شد. این خودرو کمیاب است و تنها در برخی پلتفرم‌های خرید و فروش ماشین پژو مانند سایت همراه مکانیک می‌توانید نمونه‌هایی از آن را پیدا کنید. بزرگ‌ترین حسن ۲۰۶ تیپ ۴ این بود که قطعات آن به‌صورت آماده وارد ایران می‌شد. این تیپ، اولین مدل دنده‌اتوماتیک ۲۰۶ بود.

 

 

۲۰۶ تیپ ۵

خرید ۲۰۶ تیپ ۵ به دلیل آپشن‌های زیادش یکی از اولین انتخاب‌های افرادی است که به دنبال خودرویی اسپرت و زیبا با قدرت موتور خوب هستند. این تیپ، پرفروش‌ترین تیپ ۲۰۶ در دنیاست. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن موارد زیر هستند:

- مصرف سوخت بهینه‌تر نسبت به تیپ‌های قبلی

- ظاهر مدرن‌تر

- موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱.۶ لیتر

- قدرت موتور: ۱۱۰ اسب بخار

- آپشن‌های زیاد

 

۲۰۶ تیپ ۶

برای خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز تنها مدل‌های با حداقل ۱۰ سال کارکرد را پیش روی خود دارید. از مزایای این تیپ، دنده‌اتوماتیک چهارسرعته و شتاب بالاتر نسبت به دیگر تیپ‌ها است. دیگر ویژگی‌های این خودرو تقریبا مشابه تیپ‌های دیگر است.

 

خرید و فروش پژو ۲۰۶، بازار همیشه داغ خرید و فروش

با توجه به بازار خطرناک خرید و فروش خودرو دست‌دوم، سایت همراه مکانیک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش خودرو با ارائه خدمات زیر، خرید پژو ۲۰۶ و فروش آن را تسهیل کرده است:

- کارشناسی فنی خودروها با ضمانت بازگشت خسارت

- همراهی طرفین از سوی کارشناسان حقوقی تا پایان قرارداد

- اختصاص تسهیلات برای خرید خودروهای نو و دست‌دوم

- ارائه خدمات پس از فروش در سطوح مختلف

سرعت در خرید و فروش، گستردگی بازار و امکان معامله با شرایط VIP از مزایای خرید پژو ۲۰۶ از این پلتفرم هستند.

 

کد خبر 137946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha