خودروهای جدید داخلی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می‌ کند

مدارک لازم برای اخذ استاندارد خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا به سازمان ملی استاندارد ارسال شده است و تایید استانداردهای ۸۵ گانه این خودروها مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

به گزارش پرشین خودرو، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، با اعلام این خبر در خصوص استاندارد بنزین و گازوئیل اظهار داشت: واردات بنزین و گازوئیل بر اساس قانون هوای پاک تحت کنترل سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود، هرچند هیچ وقت گازوئیل به کشور وارد نشده و بنزین نیز از حدود دو سال پیش وارداتی نداشته و در برخی مواقع حتی صادر می‌شده است.

وی افزود: بنزین تولیدی کشور مطابق استاندارد آلایندگی یورو۴ بوده و پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ آن نیز تهیه و تدوین شده است.

مرندی مقدوم اضافه کرد: طبق قانون هوای پاک، تا ابتدای شهریورماه امسال به وزارت نفت مهلت داده شده بود تا بنزین و گازوئیل تولیدی مطابق استاندارد ملی باشد و ماده ۱۸ این قانون، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد را بر عهده این سازمان قرار داده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پایان مهلت وزارت نفت، نمونه‌ برداری‌های سازمان ملی استاندارد برای آزمایش گازوئیل‌های تولیدی آغاز شده و پس از مشخص شدن نتایج آزمون‌ها، در این خصوص اظهار نظر خواهد شد.
 

کد خبر 130857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha