اتوبوس برقی زامیاد با چه مشخصاتی معرفی شد؟ (+عکس و مشخصات فنی)

شرکت زامیاد در نمایشگاه حمل و نقل اصفهان از اتوبوس برقی این شرکت رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت زامیاد که شریک تجاری فوتون در ایران است از یک اتوبوس برقی جدید در شهر اصفهان رونمایی کرد که احتمالا در آینده نزدیک به ناوگان حمل و نقل شهری کشور می‌پیوندد.

زامیاد پس از رونمایی از دو اتوبوس U۹ که دو نسخه شهری و بین شهری داشت، این بار محصولی دیگر از برند فوتون را به بازار معرفی کرده است.

تصاویر اتوبوس برقی C۱۲ زامیاد را اینجا ببینید

با توجه به لزوم استفاده از خودروهای پاک در ناوگان حمل و نقل شهری و سیاست کلی کشور در گسترش خودروهای پاک به خصوص در حمل و نقل درون شهری، زامیاد یک اتوس تمام برقی را برای ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته است.

اتوبوس برقی C۱۲ به پیشرانه دانا TM۴ با توان ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متری مجهز است که با یک بار شارژ کامل باتری CATL ۳۸۵KWH می‌تواند ۲۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با خودروهای برقی ایرانی آشنا شوید

اتوبوس برقی زامیاد

باتری اتوبوس برقی C۱۲ زامیاد که در قسمت‌های مختلف اتوبوس جاسازی شده در مدت زمان ۲ ساعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه اتوبوس C۱۲ زامیاد، سیستم اطفاء حریق اتوبوس است که به صورت اتوماتیک برای محفظه فشار بالا، محفظه باتری و کابین کار می‌کند.

اتوبوس برقی زامیاد

سیستم تعلیق اتوبوس برقی C۱۲ زامیاد در محور جلو از نوع بادی با دو کیسه باد و کمک فنر و در محور عقب نیز با ۴ کیسه بادی و کمک فنر است و همچنین مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیکی وابکو سیستم زانو زدن  موسوم به  KNEELING است. اکسل‌های اتوبوس زامیاد نیز از برند ZF است.

سیستم ترمز اتوبوس C۱۲ هم دیسکی مجهز به مکانیزم تنظیم خودکار و دو مدار مستقل پنوماتیکی و ترمز ترافیک است. ترمز پارک برقی و سیستم بازیابی انرژی  در کنار HAC، EBS و ABS نیز بخش دیگری از امکانات ایمنی اتوبوس برقی جدید زامیاد است.

اتوبوس برقی زامیاد

اتوبوس برقی زامیاد توان بالاروی از شیب‌های حداکثر ۲۳ درجه با شعاع گردش ۱۲ متری را دارد.

اتوبوس برقی زامیاد

صندلی راننده از نوع پنوماتیک قابل تنظیم در ۶ جهت است و تعداد ۳۳ نفر نشسته و دو صندلی تاشو در کنار ۴۶ نفر مسافر ایستاده، ظرفیت این اتوبوس در جابجایی درون شهر محسوب می‌شود.

سیستم تهویه مطبوع اتوبوس برقی زامیاد از برند والئو و سیستم گرمایش نیز از نوع شوفاژی است.

اتوبوس برقی زامیاد

اتوبوس برقی زامیاد به امکانات مناسبی نیز مجهز است که می‌توانیم به مانیتور ۷ اینچ، دوربین داخلی و خارجی، سامانه دریافت کرایه خودکار، سیستم مکان یابی، تابلو اعلام مسیر، آیینه برقی با گرمکن، اتولایت، دیلایت، و مه زدای برقی اشاره کنیم.

کد خبر 145717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha