نمایش عمومی نیسان فرمان راست زامیاد / معرفی اتوبوس جدید بین شهری زامیاد در تهران (+مشخصات)

شرکت زامیاد با رونمایی از محصول جدید اتوبوس بین شهری و معرفی انواع محصولات سبک و سنگین توجه بازدیدکنندگان را در نمایشگاه بین المللی تهران به خود جلب کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این دور از نمایشگاه، شرکت زامیاد به همراه شرکت ایران کاوه (یکی از شرکت های زیر مجموعه)، محصولات متنوع تجاری سبک خود از جمله کامیونت پادراپلاس با کاربری یخچال، کامیونت پادرا پلاس با کاربری کمپرسی، وانت پادرا پلاس (تک سوز) و نیسان فرمان راست را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

نیسان زامیاد

یکی از شرکت هایی که همواره محصولات کار و تجاری مختلفی تولید و عرضه کرده شرکت زامیاد است این شرکت در این دور از نمایشگاه های بین المللی تهران در کنار معرفی محصولات جدید تجاری سبک با کاربری های محتلف، از اولین اتوبوس بین شهری و شهری خود نیز رونمایی کرد.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی اتوبوس بین شهری زامیاد

اتوبوس بین شهری فوتون U۹ زامیاد که قرار است در دو نسخه معمولی و VIP عرضه شود در هر دو نسخه از یک پیشرانه قدرتمند بهره می برد این اتوبوس از یک موتور شش سیلندر خطی با حجم ۶.۷ لیتر، از نوع توربور دیزل کامینز است که قادر به تولید قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار و گشتاوری چشمگیر به میزان ۱۱۰۰ نیوتن متر خواهد بود.

در این اتوبوس انتقال نیروی این موتور قدرتمند به چرخ ها توسط یک گیربکس اتوماتیک صورت می گیرد که مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است. این سیستم انتقال قدرت پیشرفته، نه تنها راحتی رانندگی را افزایش می دهد، بلکه به بهبود ایمنی و کاهش استهلاک سیستم ترمز نیز کمک شایانی می کند.

اتوبوس زامیاد

از نظر ابعاد، اتوبوس فوتون U۹ زامیاد در دسته میدل باس ها با طولی برابر ۹۳۸۰ میلی متر، عرض ۲۵۰۰ میلی متر و ارتفاع ۳۴۰۰ میلی مترقرار می گیرد این اتوبوس نسبت به همتایان بزرگتر خود در بخش حمل و نقل بین شهری، اندکی کوچکتر است که این ویژگی می تواند در مسیرهایی با تقاضای متوسط یا در جاده های با عرض کمتر، مزیت محسوب شود.

اتوبوس بین شهری فوتون U۹ زامیاد در بخش امکانات ایمنی و رفاهی دارای سیستم ترمز اضطراری (AEBS) است که با تشخیص خطر تصادف، به طور خودکار عمل ترمزگیری را انجام می دهد و احتمال برخورد را به حداقل می رساند. همچنین، رادار هشدار خروج از خط (LDWS) با نظارت مداوم بر موقعیت اتوبوس نسبت به خطوط جاده، در صورت انحراف ناخواسته، به راننده هشدار می دهد.

اتوبوس زامیاد

در اتوبوس بین بین شهری زامیاد همچنین برای افزایش دید راننده و بهبود ایمنی، این اتوبوس به یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است که تصویری جامع از محیط اطراف اتوبوس را فراهم می کند. علاوه بر این، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی زوایای داخلی، دید بهتری را برای راننده تأمین می کنند.

شرکت زامیاد که زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود با معرفی اولین اتوبوس بین شهری خود در نمایشگاه بین المللی تهران قصد دارد تا با عرضه این خودرو، سبد محصولات خود را افزایش دهد و سهم خوبی از بازار اتوبوس بین شهری کسب کند.

این نمایشگاه که از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 145594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha