ورود دوباره زامیاد برای تولید اتوبوس های شهری و بین شهری

مدیرعامل شرکث زامیاد گفت: شرکت زامیاد با ورود دوباره به تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، خلأ این نوع محصولات را با توان داخلی در کشور پر می کند.

به گزارش پرشین خودرو، مجید آقایی، با اعلام این خبر گفت: زامیاد با دارا بودن خطوط تولید مجهز در زمینه خودروهای تجاری، قصد دارد علاوه بر تولید خودروهای حمل‌ونقل باری، هم سو با راهبُرد کلان صنعت خودروسازی در حوزه حمل‌ونقل و همچنین گروه خودروسازی سایپا، با ورود دوباره به تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، خلأ این نوع محصولات را با توان داخلی در کشور پر کند.

وی که در حاشیه مراسم معرفی اتوبوس برقی شهری زامیاد سخن می گفت، اظهار داشت: این محصول مسافری درون‌شهری با کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کمک شایانی به ارتقا سیستم حمل‌ونقل عمومی و کیفیت زیست شهری خواهد کرد.

اتوبوس برقی زامیالد

مدیرعامل شرکت زامیاد اضافه کرد: مزایای استفاده از اتوبوس برقی، کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، کارایی بالا، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و وابستگی کمتر به منابع سوخت فسیلی است؛ همچنین از طریق بازیافت و استفاده مجدد باتری‌ها اتوبوس‌های برقی، اقتصاد پایدارتری را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

آقایی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید شرکت زامیاد افزود: این محصولات با بهره‌گیری از پلتفرم‌های روز دنیا و پاسخ به نیازهای بازار تقاضا وارد خطوط تولید این شرکت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان اینکه اتوبوس برقی این شرکت با حداکثر توان ۳۵۰ کیلووات قابلیت پیمایش ۲۵۰ کیلومتر را دارد، افزود: این اتوبوس مجهز به موتور پیشرفته DANA TM۴ و اکسل‌های ZF است. این محصول از ترمزهای دیسکی با مکانیزم تنظیم خودکار از برند وابکو (WABCO) بهره می‌برد که مجهز به سیستم بازیابی انرژی از طریق ماشین الکتریکی و ترمزهای دیسکی الکترو پنوماتیک در کنار سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل کمک ترمز در شیب  (HAC)، سیستم ضدلغزش (ASR)، ترمز ترافیک و ترمز (AEBS) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین اتوبوس برقی شرکت زامیاد با ظرفیت ۸۵ نفر استاندارد، امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار راننده و مسافران قرار می‌دهد که از جمله آن می‌توان به: دریافت کرایه خودکار، سیستم مکان‌یابی AVL، تاخوگراف، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن آینه‌ها، اتولایت، چراغ رانندگی در روز، مه‌شکن جلو، مه زدای برقی، دوربین داخلی و بیرونی ۳۶۰ درجه، دو دریچه خروج اضطراری، رمپ متحرک، سیستم تهویه‌مطبوع گرم و سرد و ... اشاره داشت که تنها بخشی از آپشن‌ها و امکانات این خودرو است.

کد خبر 145720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha