کد خبر 16072
۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
خودروسازان باید از سایه دولت خارج شوند

پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران دولتی بودن خودروسازان را یکی از دلایل اصلی آشفتگی بازار و افزایش قیمت خودروها می داند.

به گزارش «پرشین خودرو»، داوود میرخانی رشتی یکی از اصلی ترین و مهمترین مشکلات صنعت خودروسازی کشور را وابستگی همیشگی خودروسازان به کمک های دولت عنوان کرد و گفت: البته دولت فقط داعیه حمایت از خودروسازان را دارد، اما در عمل هیچ حمایتی از آن ها نمی کند. وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در زمینه افزایش بی رویه قیمت انواع خودرو طی هفته های اخیر، گفت: در حال حاضر دولتی بودن شرکت های خودروسازی داخلی باعث شده تا نظرات و سیاست های غیرکارشناسی مانند احداث سایت های خط تولید در خارج از کشور در زمینه تولید خودروهای داخلی اعمال شود که این موضوع یکی از دلایل افزایش هزینه های سربار در صنعت خودروسازی کشور است. میرخانی رشتی افزود: نبود حمایت های لازم از خودروسازان و همین طور دولتی بودن آن ها باعث شده تا بازار این محصول در داخل آشفته شده و با کوچکترین نابسامانی در بازار ارز، قیمت ها به شدت افزایش یابد. این کارشناس خودرو اظهار داشت: مهمترین راهکار در خصوص ساماندهی بازار خودرو در داخل این است که دولت سایه خود را از خودروسازان بردارد تا آن ها بتوانند به راحتی تصمیم گیری کرده و منابع خود را خرج کنند، زیرا دولتی بودن آن ها باعث شده تا تصمیمات غیرکارشناسی و ناکارآمد در این حوزه از سوی دولت اتخاذ شود که این روند باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
کد خبر 16072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    0 0
    نمك نشناسي به شماها ميگن شالهاست زير تعرفه بالاي 100% و اين همه قوانين به خاطر شماها ناديده گرفته شد و لابي هاي مختلف حالام اينه نتيجش؟؟
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 0
    آخه اگه دولت نبود که خیلی وقت پیش ورشکست شده بودن این وسط فقط مردم ضرر کردن اونم به خاطر ماشین های بی کیفیت و کارگرانی که این جا کار می کنند یا کار می کردند!!!