خودرو بخر کارت شهروندی ارس بگیر!

پرشین خودرو: یکی از دارندگان نمایشگاه های فروش خودرو در تبریز(نوری) با ارتباطاتی که با مسئولان منطقه آزاد ارس حاصل کرده طی شش ماه گذشته افزون بر 200دستگاه خودرو با پلاک منطقه آزاد به کسانی که هیچ ارتباطی با منطقه آزاد ندارند فروخته است!

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، مجید جاودانی تبریزی نماینده شرکت بین المللی خدمات حقوقی فیدال فرانسه، در این خصوص گفت: سازمان منطقه آزاد ارس قانون صدور پلاک را نقض کرده است. وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون و از شش ماه قبل مشاهده می شود که به ساکنان شهر تبریز که هیچ ارتباطی با منطقه آزاد ارس ندارند خودروهایی با پلاک منطقه فروخته می شود! به گفته جاودانی، هر یک از مناطق آزاد پروسه شناسایی شهروندان دارد و اصطلاحا به شهروندان ارسی، ارس وند گفته می شود که از مزایایی در منطقه برخوردار می شوند و باید بگویم که هم اکنون این موضوع برعکس شده است چراکه متاسفانه هر شخصی که خودرو خریداری کند یک کارت ارس وندی هم دریافت می کند. نماینده حقوقی شرکت فیدال فرانسه در ایران همچنین یادآور شد: پیرو انعکاس خبری در این خصوص طی هفته گذشته، دوستان ما در منطقه آزاد ارس اصلاحاتی در پیش گرفتند مبنی بر اینکه این خودروها به کسانی که دارای شرکت در منطقه هستند فروخته شود که متاسفانه باید بگویم ثبت شرکتی که در منطقه فعال نیست هم دوباره نقض قانون است! وی یکی از معافیت ها در مناطق آزاد را معافیت حقوق گمرکی برای ورود انواع کالا از جمله خودرو دانست و اضافه کرد: به خودروهایی که در مناطق آزاد وارد می شود پلاک اختصاصی همان منطقه تعلق می گیرد و این خودروها فقط در منطقه می توانند تردد داشته باشند. جاودانی با توجه به اینکه خودروهای با پلاک مناطق آزاد یک بار و به مدت یک ماه در سال اجازه ورود به سرزمین اصلی را دارند، تصریح کرد: صدور پلاک فقط برای کسانی که فعال اقتصادی(دارای شرکت فعال در منطقه) و ساکن دائمی هستند به همراه ادارات دولتی مناطق آزاد صورت می گیرد و خریداران خودرو اجازه تردد در شعاع آن منطقه را دارا می باشند. نماینده حقوقی شرکت فیدال فرانسه در ایران خاطرنشان کرد: شعاع تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد ارس تا 130کیلومتر در نظر گرفته شده است و دارندگان خودروهای با پلاک این منطقه اجازه تردد تا تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی را دارند. یادآور می شود که بخش عمده این خودروها که به مردم شهر تبریز فروخته شده، محصولات امریکایی، کره ای و ژاپنی است.
کد خبر 19098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند جلفا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    4 1
    سلام . سردبیر محترم پرشین خودرو و جناب آقای جاودانی درد ناگفته دل ما را شما گفتید و منتشر کردید .ای کاش موضوع فقط در سواری ختم بشه . ما شهروندان ارس مشکلات ناگفته ای داریم که بشرح ذیل است : - قیمت ملک بخاطر بورس بازی اقای مدیر عامل خیلی رونق پیدا کرده و ما با این شرایط فعلی بایستی منطقه را تخلیه نمایم . قیمت زمین 10 برابر شده است . - قیمت خدمات خیلی زیاد شده و ما فقط ناظر و درد دل کشیدگان این جریان هستیم . - بهترین اراضی به دوستان و آشنایان آقایان داده شده و برای سرمایه گذاران حتی خارجی فضای کافی نمانده است . ما که میتوانستم سهمیه ماشین را فروخته و از آن بعنوان بعنوان قسمتی از تورمات ناشی از منطقه آزادی استفاده کینم به غیر ساکینن منطقه هدیه شده است . ( عدالت یعنی این ) ما شهروندان به این نتیجه رسیدیم که منطقه ازاد یعنی توسعه بی عدالتی و توسعه اختلافات طبقاتی . ضمنا مدیرانی انتخاب شده اند که به ما به یک چشم حقیرانه نگاه میکنند . نه ما را تحویل میگیرند و نه به حرف دل ما گوش میدهند . مدیران دفتر مدیرعامل که پشتیبان آقایان وارد کننده غیر قانونی خودرو است از جمله آنهاست . م
  • اهل روستای شجاع ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    7 1
    خودتان را خسته نکنید تا آقای نوری ماشینهای خود را نفروشه و هدیه پسر مدیرعامل را نده و جیب آنها پر نشه وضعیت ما این است . حتی آقای نوری اعلام میکند من هیچ کاره ام این مال آقای مدیر عامل است .
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    4 0
    بسوزید تا بسازید . ما فقط به به گویان دوستان آقای ن هستیم . بیایند بنام ایشان ماشین بخرند و بروند . و کارمزد پسر مدیرعامل را در تبریز پرداخت کنند .
  • خلیل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    2 1
    آقای حقوقدان شما وکیل شرکت فرانسوی هستی نه اینکه وکیل مدیر عامل . بذار راحت بشه ما شهروندان ارس به نفع مسئولین منطقه آزاد ارس کنار کشیدیم ...""::
  • jolfa ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 2
    متشكرم
  • آذری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    7 3
    سلام من نمیدونم چرا همه ایران از سوار شدن ما آذری ها به خودرو های خارجی با قیمت کمتر ناراحتن مگه مناطق آزاد دیگه چه جورین که ماها باید نباشیم تا چه حد باید این ظلم های فارسیان ادامه پیدا کنه؟ ماها حقمون بیشتر از این هاست. تا بسوزد هر آنکس که نتواند دید
  • اهل جلفا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    1 6
    آقای آذری سوار ماشینهای خارجی بشنین و حق تمام ایرانیان است . ولی سوار شدن به ماشین خارجی در عوض مظلومیت اهالی ارس مورد قبول هیچ انس و جنی نیست . در اینجا موضوع عدالت و اجرای قانون است .
  • وطن‌خواه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    6 1
    از چي مي‌سوزيد؟؟؟؟ چشم نداريد ببينيد يه عده از هموطناتون از يوغ استعمارگر خودروسازهاي وطني آزاداند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شهروند آذربایجان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    7 1
    آقای سردبیر سایت پرشین از این گزارش شما کمی تاقسمتی جسارتا بوی ضد آذربایجانی و خصوصا ضد منطقه ارس به مشام می رسد . اهالی جلفا به خوبی می دانند که سال های آزگار این شهر مرزی به فراموشی سپرده شده بود و کسی از محرومیت و مظلومیت مردم این منطقه حرفی بر زبان نمی آورد اما حالا که به برکت تاسیس منطقه آزاد اقتصادی کم کم نفسی به کالبد نیمه جان منطقه آمده است عده ای در تلاش هستند با سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن های مغرضانه مانع توسعه و رشد اقتصادی و عمرانی و رونق آن شوند و گرنه فعالیت شرکت های سرمایه گذار در منطقه آزاد ارس در چهار چوب قوانین و مقررات جاری کشور صورت می گیرد و همین قانون تصریح دارد که موسسان و شرکت های سرمایه گذار تولیدی و تجاری و خدماتی در این منطقه از هر نقطه کشور که باشند ارس وند شناخته می شوند و مجاز به خرید خودرو با پلاک ارس و تردد در محدوده تعیین شده هستند .
  • مبینا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    2 1
    تبریز خیلی خوب نوشتی . قابل استفاده است . در حال حاضر نوبت مدیران بانکهای تبریز و استان رسیده تا در قبال دریافت وام میلیاردی به آقایان کارت ارس وندی صادر بشه . هر روز موج های جدیدی در حال بوجودن آمدن است که شهروندان مظلوم ارس فقط نظاره گر هستند؟چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قضاوت با شما خوانندگان است .منطقه ازاد در مدت سه سال چه طرح دیده و چه پیشرفتی داشته . صرفا واردات خودرو که منفعت برانگیز است مورد استقبال مدیران منطقه قرار گرفته است .
  • تبریز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    3 0
    از فرانسه به خودروهای ارس ؟ لازم به یاد آوری میباشم به آرشیو پرشین خودرو مراجعه کنید افتتاح نمایشگاه خودرو خارجی در ارس پرشین خودرو: نخستین نمایشگاه عرضه خودروهای خارجی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد. به گزارش «پرشین خودرو»، سرپرست منطقه آزاد ارس پیش از ظهر سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه اتومبیل های وارداتی که طبق قوانین و مقرات ویژه مناطق آزاد وارد کشور می شوند عرضه و بعد از نصب پلاک ارس در محدوده های تعیین شده تردد می کنند. صادق نجفی افزود: براساس قانون ورود انواع ماشین آلات، خودرو، مواد اولیه و تجهیزات به محدوده منطقه آزاد ارس از پرداخت حقوق گمرکی معاف بوده و تردد خودروهای خارجی در منطقه آزاد ارس در راستای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و رونق اقتصادی این منطقه است. وی در پایان سخنان خود افزود: علاقه‌مندان برای واردات و عرضه خودروی خارجی می‌توانند برای کسب اطلاعات به معاونت
  • ادامه تبریز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    5 1
    وی در پایان سخنان خود افزود: علاقه‌مندان برای واردات و عرضه خودروی خارجی می‌توانند برای کسب اطلاعات به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس مراجعه کنند. این خودروها با پلاک ارس از تمامی محدوده های منطقه آزاد ارس تا مرکز استان امکان تردد دارند.
  • هادی س. از آذربایجان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    2 2
    جوابیه مطلب سایت پرشین خودرو: کاش به جای گذاشتن مطالب غرض ورزانه و ارسال نظرات بجای شهروندان آذربایجانی و یا سایر افراد که هویت واقعی ندارند کمی به اصل و نصب خود مراجعه کنید و انقدر تبعیض را تمام کنید. منطقه آزاد در همه جای دنیا منطقه آزاد است و از هر جای دنیا می توان در آن سرمایه گذاری کرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مناطق آزاد به وبسایت های مناطق آزاد مراجعه کنید. شهروندان ساکن جلفا بجای گله بدلیل ارتقا و پیشرفت شهر خود و مراجعه و رونق کسب و کار چندین بار تشکرات خود را کتبا و زبانا اعلام کرده اند. متاسفم که سایت هایی همچون این سایت بدون نظارت قانونی هرگونه مطالبی که باب میل خود و ارباب هایشان باشد انتشار می کنند.
  • Arazin sasi ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    3 0
    عزیزان مهمتر از اینا اینه که آقایان غیر بومی که هرروز مثل قارچ در سازمان سر در میارند و شروع بکار میکنند فقط با یه سفارش شروع بکار میکنند در حالی که جوانان تحصیلکرده ارس فقط نظاره گر این افراد هستند؛در کل میتوان گفت غیربومی هایی که کارمند معمولی هستند و لایق تر از اونا در جلفا زیاده؛ فقط برای مکیدن شیره سازمان به ارس جلفا آمده اند و رفتار خیلی بدی هم با بومی ها دارند.در حال حاضر اشتغال مهمتر از همه چیز است؛چرا باید غیربومی ها برند در سازمان کار کنند(الافی محض) ولی بومیا مجبورند برن برای شرکتا کار کنند.
  • محمد رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    1 1
    هادی عزیز. مناطق ازاد محل تمرین ایران برای عضویت در سازمانهای اقتصادی در جهان خصوصا سازمان تجارت جهانی و محل اتصال اقتصاد ملی به اقتصاد بین الملل است . مشکل در قانون مناطق آزاد نیست . بلکه نقض قانون مناطق آزاد توسط مدیران ارس مطرح است . لطفا یک بار دیگر خبر را خوانده تا درک درستی از خبر نمایید . چرا مردم ارس فقط خاک منطقه را تحمل کنند و سود و مزیت منطقه از آن غیر بومیان باشد. اگر به سازمان و معاونت فرهنگی بروید دیگر لهجه پرسنل عوض شده به لهجه مراغه ایها و ... . منطقه آزاد در شرایط محل تمرین آقای مدیر برای تغییر طبقه ای مالی شان به دهک های بالای جامعه.
  • شهروند ارس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    4 1
    شوراهای سالایم جلفا و روستاهای واقع در منطقه کجا خوابیده اید . مثل اینکه آقای ن شما را هم کر و لال کرده است .چرا به موضوع کارت ارس وندی غیر بومیها اعتراض نمی کنید ؟
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    2 6
    آقای شهروند آذربایجان .که از مدیران ارس هستی . خوب آمدی بله جلفا جان گرفته ولی به نفع کی . سرمایه گذاران ارس میتوانند کارت ارس وندی دریافت کنند نه اینکه شهروندان تبریزی و کارخانه داران و بازاریان تبریز . بزرگترین مشکل ما در ارس واقع بین نبودن مدیران , و مدیریت منطقه آزاد با توهمات و خیالات واهی است
  • کارمند منطقه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    5 2
    بغیر از چند مدیر و کارشناس در سازمان ارس , هیچ یک از آنها الفبای قوانین منطقه را نمی دانند و نفراتی به مدیریت منتصب میشوند که هیچ تخصصی در حوزه کاری ندارند . ماموریت های خارج از کشور به مدت دهها روز و تحمیل هزینه های گزاف به بدنه سازمان , ما حصل تصمیمات مسئولین منطقه است . از هزنیه های میلیاردی به همایش جاده ابریشم و حضور در نمایشگاهها بین المللی به خدا یک ریالی عاید منطقه نشده است . دیگر بس است . اگر کار بلد نیستید , لا اقل هزینه نکنید .
  • ترک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    17 3
    واقعا متاسفم برای فارس های متعصب بی چشم و رو.مگه با سواز شدن ما حقی از اهالی منطقه آزاد ضایع شده.از بعضی ها که با نام شهروند ارس و اهل روستای شجاع و...که کاملا معلومه ساختگی هستن خواهش می کنم به فکر خودشون باشن.هیچ کس از مادر برای بچه مهربون تر نیست.ما خودمون هوای هم استانی ها و در کل ترک ها رو داریم و نیازی به دایه های مهربون تر از مادر فارس نداریم. ترک(A.J.K)
  • دوست ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    3 4
    من بنا به ضرورت مدتی را در جلفا زندگی کردم و تفاوت سطح زندگی دراین شهر را حتی با هادی شهر بسیار محسوس دیدم مردم جلفا از خیلی چیزها محرومند لذا باید می تونستند از بعضی چیزها ازجمله کارت ارس وندی بصورت انحصاری استفاده کنند تا جبران کاستی هاشون بشه. ولی ظاهرا برای هیچکدوم از مسئولان منطقه حق وحقوق مردم اهمیتی ندارد.
  • جلیل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    3 2
    دوستان شما منتظر جوابیه سازمان باشید .....
  • نصیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    5 6
    آقای ترک خوب آمدی ولی چرا ؟ ایا آنهایی که ماشینهای صد میلیونی خریداری کرده اند اگر به مقیمان ارس 10 میلیونی میدادند و حق آنها را میگرفتند به ترکها توهین میشد ............. . شهامت و شجاعت انسان در کمک به محرومین خصوصاٌ محرومین نوارهای مرزی است که مشکلات در آمدی دارند . دولت چرا مناطق مرزی را منطقه آزاد میکند ؟ چون میخواهد با این قانون محرومیت مناطق آزاد و جذب سرمایه و اتصال به کشورهای همسایه و دهها مورد دیگر را فراهم کند . پس محرومیت زدائی مناطق مرزی جزو یکی از اهداف ایجاد مناطق آزاد است .
  • ارس وند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    12 1
    هرکسی پول داره این امکان براش فراهمه که ماشین خارجی اونم بدون عوارض گمرکی بخره و تا شعاع 130 کیلومتری تردد کنه. در ضمن 17 تا شرگت مجوز واردات گرفته اند و در ضمن کی گفته باید از نوری ماشین بخرین 7 تا نمایشگاه خودرو در منطقه دایر هست.
  • یک جوان بیکار شجاع ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    3 13
    جناب آقای ن تو به منطقه آزاد ارس خیلی ظلم کردی مدیر بعدی نمیتواند تا10سال دیگه اشتباهات ترا جبران کند تا حالا چند بار قیچی بدست شدی توی این مدت که هم سرپرست بودی والان که مدیر عامل هستی بجز ولخرجی ، آقای ن به فکر جوانان منطقه باش نه تبریز،مراغه،
  • ستارخان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    16 1
    سلام دوستان با توجه به این که تمام حرف های شما را خوانده ام به یکا یک شما حق می دهم اما باید بدانیم که برای این که بتوانیم آذربایجانمان را مطرح کنیم نیازی به اختشاش در بین ترک ها نیست اگر به مناطقی غیر از ارس ماشین فروخته شود به بزرگی ارس کمک میکند نه به بیکاری جوانان یا خیانت به آن ها برای این حرف یک دلیل دارم که شاید قبول کنید شایدم نه ولی من حرفم را میزنم-شما فکر کنید الان ماشین های خارجی فقط در ارس فروخته شوند چه میشود فقط مردم ارس از آن ها استفاده میکنند اما اگه به شهر های استانمان آذربایجان فروخته شود چه میشود1-رفت و آمد زیاد شده در نتیجه درآمد زایی میشود2-با توجه به این که در استان آذربایجان چند شرکت خودرو سازی وجود دارد با کاهش فوش محصولشون به فکر اصلاح خودرو میشوند و خودروهای با کیفیت تری را به بیرون منتقل میکنند که این یک نوع رقابت مثبت برای خودروسازان ماست3منطقه مدرن خواهیم داشت
  • با نظر اکثر آقایان هم موافق هستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    10 1
    دوستان پیشرفت مال همه است تبریزی مراغه ای یا ...نداریم همه حق این را دارم به خاطر این که در منطقه آذربایجان زندگی میکنیم از تمام منابع باهم استفاده کنیم نه با یک حرف تفرقه انگیز بین چند ترکآذری اختلاف ایجاد شود البته من فکر میکنم که با تردد بیشتر در منطقه آزاد اشتغال های زیادی ایجاد میشود نه بیکاری-جوانان ما یاد گرفتن که کار یعمی پشت میز نشینی اما کار را باید خود ایجاد کنیم بانظر اکثر آقایان هم موافق هستم
  • Mahdi:E ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    9 1
    شرايط و قيمت آپديت ماشينا رو هم بگين**
  • نازنین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    21 3
    واقعا بیکارید بزارید منطقه رشد کنه به شما چه که بعضیهاماشین خارجی میخرند
  • ساكن بهشت پنهان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    9 2
    سلام دوستان از اينكه مي بينم از طرح مناطق تجاري ارس اينهمه استقبال شده خوشحالم اما در تعجبم كه چرا مناطق تجاري ارس را در محدوده منطقه جلفا خلاصه مي كنيد و چرا مناطق اصلي ارس از ديده ها پنهان است ايا اطلاع داريد كه مناطق مرزي ورزقان و كليبر نيز مناطق آزاد تجاري ارس محسوب مي گردد آيا تسهيلاتي كه براي مناطق تجاري ارس در نظر گرفته شده براي مناطق محروم بهشت پنهان منطقه نيز لحاظ مي شود ايا مي دانيم اين مناطق براي توسعه صنعت توريسم بسيار مستعد است ؟؟!!!!!!!!!!!
  • قرداغی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    0 7
    راسته که میگن ماشین ها تا به میانه می توانند تردد کنن
  • اوختای ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    19 1
    به نظر بنده هر آذربایجانی میتونه از این فرصت استفاده بکنه و ماشین پلاک ارس بخره. در ضمن این کار دولت هست که بیاید و جذب سرمایه بکنه. مگه تا حالا سرمایه درست و حسابی تو این منطقه جذب شده که این مورد دومی باشه.خدا را شاکرم حداقل اونایی که دارن میتونن از این موقعیت استفاده کنن.
  • ملکی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    20 0
    شما که به خریدن ماشین توسط افراد غیر ارس وند اعتراض دارید آن وقت ما هم به این اعتراض داریم که چرا فقط منطقه شما باید بعنوان منطقه آزاد اعلام شود وزمینهای شما این همه ترقی داشته باشد پس بیایید تنگ نظری را کنار بزاریم و بگذارید همه آذربایجانی ها از فرصت بدست آمده بهره مند شوند منطقه آزاد فقط مال جلفا نیست بلکه مال همه آذربایجانی هاست. صعه صدر وبلند نظر باشید . ضمنا بنده کسی هستم که توان خرید از آن ماشین ها را ندارم
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    6 23
    هرحال باشه قانون رعایت بشه بهتره آقای ترک شعار های ... نده. ماهمه ایرانی ها وحدت داریم ویکی هستیم.حرف های تفرقه افکنانه نگو.
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    2 19
    آقایانی که نظر دادید توهین نباشه نمیتونید حرفتون رو بزنید.انتقاد های سازنده وگفت وگو باید در چارچوب اسلام باشه نه هرکی دلش خواست حرف الکی بگه وتهمت بزنه یا غیبت کنه.
  • آذربایجانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    34 5
    زنده باد تبریز و آذربایجان شیک و مدرن . و کور باد چشم حسودانی که همیشه در طول تاریخ دست و پاگیر مردم غیرتمند آذربایجان و مزاحم پیشرفت آنان بودند .
  • تبريزلي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    18 7
    ياشاسين اذربايجان و اذربايجان ليلر 100% با صحبتهاي اذربايجاني موافقم. كور شود هر ان كسيكه نتواند پيشرفت تبريز و تبريزيو ببيند..................
  • شهروند تبریزی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    5 6
    یه مقدار با فکر و منطق قضاوت کنیم بدون تعصب، وقتی نتونی ماشینت رو از تبریز بیرون ببری حتی ترکیه هم نتونی ببری،ماشینی مثل کامارو تو خیابانهای پر از چاله تبریز به چه دردت میخوره،تازه تهرانیها که پول نفت خوزستان همش مال اوناست ماشین بیست هزار دلاری را ششصد هزار دلار هم بخرن ککشون نمیگزه چون پول مفت درمیارن ،بنابراین با چند ده تا ماشین آمریکایی شهر ،منطقه آزاد نمیشه،فارسها هم عینکشور باید وارد تجارت جهانی بشه وعدالت واقعی هم اجرا بشه،با شعار هیچی درست نمیشه،ضمنا امثال نوری ها هم بسیار بیشرمانه چند هزار دلار روی ماشینها کشیدند که در دنیا نظیرش نیست،براشون هم فرق نمیکنه ترکی یا فارسی ،اونا دنبال سود میلیاردی خودشان هستند خیالشون نیست،اقتصاد
  • ترک جنوب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    9 1
    سلام بر همگی منطقه آزاد مال همس هرکسی میتونه بره شهروند اونجا بشه و ماشین های توپ سوار بشه زمین خداست هر کس میتونه بره اونجا مثلا خود من میخام واسه ادامه زندگی برم ارس واقعا عالیه درود بر ملت ایران ترک وفارس هموطن هستن
  • hamed ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 7
    با سلام اگه حسرت دارید ماشین بامحدودیت سوار بشید.مشکلی نیست سوار بشید. اما اگه ندارید همون rdسوار بشید که پشتش 405میزنید
  • hamed ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    1 9
    بابا همون rd قرمز یا پیکان گوجه ای سوار بشید چیکار به ماشون خاریجی دراید
  • مهسا اذری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    9 0
    نوش جونتون سوارشید حالشو ببرید مارو که از حق مسلممون محروم کردن باید .... ایرانی سوار شیم وپول یه ماشین شیک ولوکس امریکایی رو بدیم .............
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    5 1
    اذربیجان واراولسون
  • تاع ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    5 0
    دوستدارو
  • امین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    11 0
    سلام. به نظر من مردم یک استان باید از مزایای منطقا آزاد خودشان بهره ببرند. اینکه پلاک ارس نتواند در تبریز عبور و مرور کند واقعا مسخره است. آخه مگه تو جلفا چی داره که ملت اونجا ماشین بخرن و فقط همونجا استفاده کنند. با بشود در کل استان آ.ش. از این خودرو ها استفادهکرد. مساله بعدی اینکه مدیر عاملان منطقه باید درصد مشخص شده ای برای واردکنندگان خودرو مشخص کنند تا هر چه دلشان خواس سود نکنند. من خودم تبریزی نیستم اما این نکته باید یادآوری شود که بودجه های مملکت که نباید فقط برای اصفهان یا تهران سرمایه گذاری بشه. تبریزی هم است که میتوتند از همه بهتر باشد
  • reza ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام/به نظر من باید برای منطقه ارسباران هیچ محدودیتی قائل نشوند/در ضمن در صورت تشکیل استان مرزی ارسباران به این همه پانچ های موجود در منطقه می شود پایان داد
  • tabriz ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    من خودم تبریزیم یاشاسین تبریز سیز دا حصودلوخ المییز ترجمه: شما هم حسودی نکنید این ماشینا خیلی خوبن
  • شیراز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    1 0
    سلام من آذری مقیم شیراز هستم حسودی نکنین اینجا ارس پلاک زیاد هست
  • مهدی .تبریزی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 0
    وقتی نمیتونی با ماشین خارجیت از محدوده بیرون بری. عین اینه که تو زندون بهت هواپیما بدن. به چه دردت میخوره؟