شرکای جدید جای خالی رنو و پژو را پر خواهند کرد؟

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اعلام کرد: انعقاد قرارداد و تعاملات با شرکت‌های مطرح خودروسازی خارجی باید تخصصی باشد تا بتوانیم سطح تولید خودرو را مطابق با استانداردهای جهانی افزایش دهیم.

علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: تا کنون طی همکاری‌هایی که خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی از جمله رنو و پژو داشته‌اند، قراردادهای تخصصی و معقولی بین آنها صورت نگرفته است و به این خاطر خودروسازان داخلی ما هزینه‌های زیادی در قبال شرکت‌های پژو و رنو پرداخت کرده‌اند، اما میزان تولید این نوع خودروها با توجه به تقاضای بازار بسیار پایین بوده که از آن جمله می توان به تندر 90 اشاره کرد. وی با انتقاد از عملکرد رنو و پژو تصریح کرد: عدم همکاری و تعامل مناسب شرکت رنو و پژو موجب شد صنعت خودرو کشور نتواند بعد از 30 سال برند مخصوص خود را روانه بازار کند و همچنان خودروسازان داخلی با وارد کردن خودرو از کشورهای دیگر و مونتاژ کردن قطعات خودرو توان در دست گیری بازار داخلی را دارند. وی همچنین با اشاره به اینکه روی برگرداندن از شرکای فرانسوی و ژاپنی هزینه‌های گزافی را در پی خواهد داشت، گفت: در شرایط اقتصادی کنونی همکاری با خودروسازان کشورهای دیگر مستلزم امکان سنجی اساسی و بررسی دقیق این موضوع است چرا که با خاتمه دادن به همکاری با شرکای فرانسوی امکان واگذاری این ظرفیت به کشور ثالث وجود ندارد این در حالیست که خودروسازان داخلی ما ظرفیت تولید 1.4 میلیون دستگاه خودرو را دارند و با توجه به بازار گسترده صنعت خودرو ایران، انعقاد قرارداد با طرف خارجی باید به گونه ای باشد که بخشی از این خسارت از سوی شرکای خارجی جبران شود. جزایری در ادامه به رشد تولید موتور خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: خودروسازان و قطعه سازان داخلی کشور پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه طراحی و ساخت موتورهای دیزلی داشته‌اند، اما در بخش‌های دیگر طراحی خودرو به دلیل پایین بودن سطح تکنولوژی و فاصله داشتن با استانداردهای روز جهان رشد چشمگیری صورت نگرفته است.
کد خبر 28428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • + ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    یهنی واقعا از لیفان و چری کمتریم؟ حتی حاضر نیستیم یک تغییر ساده یا یک مهندسی معکوس ساده انجام بدهیم. اگر کسی میخواهد برعکس گفته دیوید ریکاردو همه چیز را خودش تولید کند خوب پس باید یک تکانی به خودش بدهد.