کد خبر 56551
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
روح «مگان» RS در کالبد رنو «کلیو» RS +تصاویر

رنو فرانسه پس از رنو مگان RS با موتور 2 لیتری توربوشارژر، از نسخه RS رنو کلیو با موتور 2 لیتری توربوشارژر هم پرده برداری کرد. خودرویی که قرار است برای اولین بار به صورت زنده در فستیوال سرعت GoodWood پیش رو که از 23 ژوئن تا 26 ژوئن شروع می‌شود، به نمایش عموم درآید.

به گزارش «پرشین خودرو»، درست یک روز قبل از معرفی رسمی این محصول، تصاویری جاسوسی از شرکت مادر به بیرون درز کرده بود که بر روی پلاک آن نام Clio R.S.16 نوشته شده بود. خیلی از روزنامه نگاران و خبرنگاران فعال در رسانه‌ها عدد 16 را من باب 1.6 لیتری بودن پیشرانه این خودرو دانستند که با مروری بر پیشرانه‌های 1.6 لیتری ساخته شده از سوی رنو، قوی‌ترین آن‌ها قدرتی 250 اسب بخاری دارد.

حال با معرفی رسمی این هاچ بک اسپرت از سوی رنو، شاهد نصب پیشرانه‌ای دیگر هستیم که نمونه آن بر روی خودروی خاص رنو یعنی مگان RS هم استفاده شده است. این موتور همانطور که در ابتدا گفتیم، حجمی 2 لیتری در بلوکه 4 سیلندر دارد که به کمک توربوشارژرهای نصب شده بر روی آن، می‌تواند قدرتی 275 اسب بخاری و گشتاوری 360 نیوتن متری تولید کند.

از عملکرد این موتور بر روی رنو کلیو RS در حال حاضر اطلاعاتی منتشر نشده، چون این ماشین فعلا در مراحل اولیه و به قولی کانسپت قرار دارد، ولی این را مطمئن هستیم که برای تبدیل و انتقال قدرت این موتور از جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی استفاده کرده‌اند تا حس و حال خودرو‌های اسپرت بهتر به راننده منتقل شود.

برای اسپرت کردن ظاهر این خودرو نیز همچون باطن آن اصلاحات و تقویت‌هایی صورت گرفته که می‌توان ردپای آن‌ها را در سپر جلو، مه شکن‌ها، چراغ‌های پیشانی، رنگ جلوپنجره، اسپویلر انتهای سقف، دیفیوزر زیر سپر و خروجی‌های تیتانیومی اگزوز مشاهده کرد که به صورت یک مجموعه در قالب بدنه بر روی چهار عدد رینگ 19 اینچی آلیلاژی مشکی رنگ 11 پره‌ای سوار شده‌اند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 56551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha