سهم 25 درصدی از بازار خودرو کشور تا سال 2020

پرشین خودرو: کمپانی رنو قصد دارد برای رسیدن به اهداف خود در ایران، هر سال یک تا دو مدل جدید خودرو به بازار این کشور معرفی کند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، یکی از انتظاراتی که صنعت خودروسازی ایران از برداشته شدن تحریم های جهانی داشته است حضور گسترده شرکای سابق این صنعت و همچنین شرکای تازه برای تشکیل جوینت ونچرهای تازه بوده و البته همچنان هست.


پژو- سیتروئن، رنو، بنز، ب.ام.و، کیا موتورز، نیسان، فیات و ده ها برند معتبر جهانی در صف ورود به ایران بوده و هستند اما تا کنون به جز پژو و در مراحلی رنو هیچ کدام از این برند ها برنامه ای برای تولید گسترده چند خودرو در ایران نداشته اند البته بودند و هستند برندهای تک محصولی یا دو محصولی که برنامه بلند مدتی را پی گیری نمی کنند به این جهت در این آمار نیامده اند.


پژو با تولید 405، 206 و 207 و البته پرشیا جایگاه خوبی در بازار ایران داشته است و همکاری ایران خودرو با این شرکت سهم زیادی از بازار خودروی کشور را نصیب فرانسوی ها کرد.


کیا یک تک محصول ارزان به ایران آورد که همچنان با نام پراید در حال تولید است و تولید کیاسراتو نیز در سایپا دنبال می شود. بنز، فیات و برخی از برندهای اروپایی نیز به صورت مقطعی دست به فعالیت هایی در ایران زدند اما این اقدام ها چشم گیر نبود.


یک برند فرانسوی دیگر نیز وجود دارد که یک زمانی خودروی رنو5 آن خیابان های ایران را پر کرده بود و سپس رنو 21 و البته تندر 90 را به ایرانیان عرضه کرد اما این برند فرانسوی هم با سرعتی بسیار کم فعالیت خود را در ایران توسعه داد و گویی در انتظار چیزی بود تا سرعتش را افزایش دهد.


در ماه های گذشته برند رنو به یکباره مدل های تاپ و جدید خود را به بازار ایران معرفی کرد که البته بخش اعظم این مدل ها تنها وارد شده و هنوز برنامه ای برای داخلی سازی یا مونتاژ آنها اعلام نشده است.


رنو ساندرو، ساندرو استپ وی، کپچر، داستر، کولئوس، سیمبل، اسکالا، سفران و فلوئنس و ... مدل های جدید رنو در ایران هستند که یا توسط نگین خودرو وارد شده است و یا در ایران خودرو و سایپا تولید می شود و البته آخرین مدل وارد شده به ایران که در روزهای گذشته رونمایی شد«تالیسمان».


حضور یکباره رنو در بازار ایران که در سال جاری به اوج خود رسیده است نشان از عظم فرانسوی ها برای گرفتن سهم بیشتر از بازار خودرویی ما می داد بطوریکه شاهد امضای قرارداد رنو و سازمان گسترش در چند روز گذشته بودیم.


پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنوپارس در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، این سهم خواهی را تایید کرده و از حضور رنو در ایران حتی در دوران تحریم ابراز خوشنودی می کند.


وی سهم فعلی رنو در ایران را 10 درصد عنوان کرد و افزود: در هر دو بخش تولید و فروش خواهان سهم بیشتری هستیم و هدف این است که تا سال 2020 این سهم را به 25 درصد برسانیم.


مدیرعامل رنو پارس تاکید کرد: این هدف بزرگ اما دست یافتنی است و برای سرعت بخشیدن به تحقق آن باید پلت فرم های جدیدی را برای تولید به بازار ایران معرفی کنیم.


وی حداقل سهمی که در سال 2020 برای رنو متصور است را 20 درصد اعلام کرد و افزود: ما کار خود برای رسیدن به این هدف را با معرفی ساندرو استپ وی آغاز کردیم زیرا این خودرو با شمایلی شبیه به یک خودرو آفرود و شاسی بلند تر از مدل قبلی خود می تواند جای خود را در میان قشر جوان ایرانی به خوبی باز کند.


کارگر خاطرنشان کرد: استپ وی یک تنوع برای جوانان ایرانی است که با توجه به قیمت و امکاناتی که دارد بازار را تصاحب خواهد کرد اما برای سهم گیری رنو در بازار، استپ وی تنها یک آغاز است و تلیسمان ادامه مسیر آن و در نهایت امضای قرارداد، گل طلایی رنو برای حضور حداکثر خود در بازار ایران خواهد بود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha