ساخت خودروهای برقی در شهرک صنعتی بجنورد

پرشین خودرو: نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد کارخانه ساخت خودروهای برقی در محل شهرک صنعتی بجنورد خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی قربانی  با برشمردن پروژه‌های صنعتی خراسان شمالی، به ایجاد کارخانه ساخت خودروهای برقی در شهرک صنعتی بجنورد اشاره کرد و افزود: استعلام‌های این طرح در حال انجام است که اجرای آن توسط بخش خصوصی پیش‌بینی‌شده است.

قربانی همچنین پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای نفت کالیمانی و شروع عملیات فاز دوم پتروشیمی بجنورد را از دیگر پروژه‌های بزرگ صنعتی استان برشمرد که با تکمیل این طرح‌ها، تحولی در وضعیت توسعه و اشتغال استان رقم خواهد خورد.

وی تأکید کرد: دید کلان و ایجاد صنایع بزرگ در استان ازجمله استراتژی‌های توسعه محسوب می‌شود اما کافی نیست، چراکه بخشی از مشکلات اشتغال و به‌تبع آن توسعه، باید از طریق خوداشتغالی و مشاغل خرد و کوچک رخ دهد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای صادرات محصولات و مقرون‌به‌صرفه شدن آن‌ها باید اصلاح سیاست‌ها انجام بگیرد.

قربانی تصریح کرد: چنانچه مشوق‌های صادراتی وجود نداشته باشد و از طرفی محصولات ما نیز به لحاظ بهره‌وری در رتبه پایینی قرار داشته باشد، در این صورت فعالیت‌های بخش صنعتی و مشاغل خرد منجر به اشتغال پایدار نخواهد شد.

وی با اشاره به جمعیت ۱ونیم میلیون نفری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به‌طور ثابت هرساله وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: این تعداد جمعیت در مقایسه با ۷۰۰ هزار شغلی که دولت ایجاد کرده است، رقم قابل‌توجهی است که روزبه‌روز به تعداد بیکاران اضافه می‌کند.

وی جذب سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی به‌منظور پیاده کردن طرح‌های صنعتی و نیز توجه به مشاغل خانگی خرد و کوچک را در موازی هم از عوامل اشتغال‌زایی و توسعه برشمرد.

این نماینده مجلس با تأکید بر توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی، گفت: ۲۰ میلیون زائر و مسافر عبوری از جاده‌های این استان، ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری است که باید به آن توجه شود.

منبع: مهر

کد خبر 66932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha