استفاده از دوچرخه راهی برای کاهش ترافیک و نه به وسائل تک سرنشین

پرشین خودرو: جانشین پلیس راهور و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری ناجا گفت: استفاده از وسایل نقلیه پاک چون دوچرخه در واقع نه گفتن به خودروهای تک سرنشین و راهکاری برای کاهش ترافیک است.

به گزارش  پرشین خودرو،  سردار موسی امیری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: نخستین همایش ملی دوچرخه سواری ناجا با حضور قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور و همچنین روسای دوچرخه سواری استان ها و جمعی از فرماندهان و مسئولان اداری آذربایجان شرقی برگزار و در پایان این مراسم به صد نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه دوچرخه و لوازم ورزشی اهدا شد.

استفاده از وسایل نقلیه پاک چون دوچرخه یعنی نه گفتن به خودروهای تک سرنشین

جانشین پلیس راهور و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری ناجا هدف اصلی از برگزاری این همایش ملی دوچرخه سواری در تبریز را کاهش ترافیک و آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: استفاده از دوچرخه یکی از راه های کاهش ترافیک و نه بزرگ به تک سرنشین بودن خودرو هاست.

وی افزود: همایش ملی دوچرخه سواری ناجا با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری ایران در راستای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک در تبریز برگزار می شود.

امیری همچنین تصریح کرد: فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در کشور با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری و شهرداری ها از مهمترین اولویت های پلیس راهور در کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهرها و کلانشهر هاست.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه شهروندان تبریزی از همایش دوچرخه سواری ناجا گفت: شهروندان تبریزی بار دیگر نشان دادند که شایسته تقدیر و تشکر هستند و شهر تبریز به حق به عنوان شهر اولین ها در کشور مطرح است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری ناجا هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه پاک، افزایش سلامت عمومی مردم به‌عنوان ورزش مفرح و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا در کلان‌شهرها عنوان کرد.

ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در تبریز

سردار علی محمدی جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز از ایجاد ایستگاه های دوچرخه و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در تبریز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه تبریز پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ است، با همکاری سازمان ورزش شهرداری تبریز و پلیس راهور استان در سطح شهر تبریز سه ایستگاه دوچرخه ایجاد شده که بصورت امانی دوچرخه تحویل شهروندان می شود.

جانشین انتظامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: در شورای ترافیک استان در صدد هستیم با همکاری سازمان های دخیل در امر ترافیک مسیرهای دوچرخه سواری را در سطح شهر تبریز افزایش داده تا دوچرخه سواران با امنیت و آرامش بهتر و بیشتر از این ورزش مفرح لذت ببرند.

کد خبر 78235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha