با 10 تا از بهترین کامیون های جهان در سال 2020 آشنا شوید

در این مقاله به سراغ 10 مدل از بهترین کامیون های جهان در سال 2020 رفته‌ایم. چنانچه می‌‌خواهیم با مدرن‌ترین کامیون‌های دنیا آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کامیون‌ها مهمترین اجزای صنعت حمل و نقل جاده‌ای هستند. بدون وجود این وسیله‌های غول‌پیکر، جابه‌جایی بارهای سنگین در جاده‌ها عملا غیرممکن خواهد بود.

کامیون‌ها در طول زمان تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند. در گذشته فقط به قدرت کامیون‌ها و ظرفیت حمل بار آنها توجه می‌شد، اما امروزه نه‌ تنها بسیاری از استانداردهای ایمنی در ساخت این وسایل نقلیه رعایت می‌شوند، بلکه از نظر طراحی ظاهری نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه ساخت کامیون و کشنده‌ها بوده‌ایم.

در این مقاله قصد داریم بهترین کامیون های جهان در سال 2020 را که به‌ وسیله کمپانی‌های مختلف تولید شده‌اند، به شما معرفی کنیم. این کامیون‌ها ویژگی‌های جذابی دارند که احتمالا از دیدن برخی از آنها شگفت‌زده می‌شوید.

با «پرشین خودرو» همراه باشید تا با بهترین کامیون های 2020 آشنا شویم.


 بهترین کامیون فرانسوی، بهترین کامیون های 2020


10. رنو سری T؛ بهترین کامیون فرانسوی

در رتبه دهم فهرست برترین کامیون 2020 جهان، یکی از مدل‌های کمپانی فرانسوی رنو قرار می‌گیرد. کامیون‌های سری T این شرکت را می‌توان با کامیون ولوو FH مقایسه کرد، چون از نظر ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هستند. کامیون‌های سری T رنو برای مسافت‌های طولانی و حمل بار در سطح بین‌المللی طراحی شده‌اند.

موتور شش سیلندر از نوع DTI 13 که در این کامیون‌ها به‌کار گرفته شده، دارای سه مدل 440، 480 و 550 اسب بخار است که طبیعتا هرچه نیروی موتور بالاتر باشد، قیمت مدل مربوطه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کمپانی رنو ادعا می‌کند که موتور کامیون‌های سری T نه‌تنها تضمین ‌کننده قدرت و سرعت بالای این کامیون‌ها خواهد بود، بلکه مصرف سوخت آنها را نیز در مقایسه با کامیون‌های دیگر به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. البته در طراحی کابین این کامیون هم به صرفه‌جویی در مصرف سوخت توجه شده است. این کابین ذوزنقه‌ای شکل، دارای شیب حساب شده‌ای است که ویژگی آیرودینامیکی به آن می‌بخشد.



بهترین کامیون های جهان
 

9. کنورث W99؛ ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک

طراحان باتجربه کمپانی کنورث که سال‌هاست در زمینه طراحی و تولید انواع کامیون‌ها مشغول به کار هستند، با ساخت مدل W99 توانایی‌های خود را به رخ کشیده‌اند. این کامیون را می‌توان تلفیقی از قدرت، استایل کلاسیک و لاکچری بودن نامید. در واقع وقتی به کامیون کنورث W99 نگاه می‌کنید، بلافاصله به یاد مدل‌های قدیمی این کمپانی می‌افتید، اما با کمی دقت و توجه به جزییات، به راحتی متوجه می‌شوید که با یک کامیون مدرن و متفاوت سروکار دارید. فاصله سپر جلو تا پشت کابین کنورث W99 بیش از 3 متر است.

موتور این کامیون از نوع Paccar MX-13 بوده و در دو مدل 405 و 510 اسب بخار عرضه می‌شود. با وجود گیربکس 14 دنده‌ای Paccar در این کامیون، می‌توان گفت که هیچ کمبودی در زمینه قدرت و سرعت ندارد. در مجموع کنورث W99 یکی از برترین کامیون های 2020 دنیا هم از نظر ظاهری و هم از جنبه مشخصات فنی به شمار می‌رود.




بهترین کامیون های جهان در سال 2020

8. ولوو FH؛ قدرتمند اما متواضع

کامیون ولوو FH را می‌توان برادر اروپایی مدل VNL نامید. با نگاهی به کابین این کامیون، شاید اینگونه تصور شود که برای مسافت‌های طولانی گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید، اما وقتی به موتور قدرتمند این کامیون و مشخصات آن توجه می‌کنیم، نظرمان چیز دیگری است. موتور شش سیلندر از نوع FH16 قدرت زیادی به این کامیون می‌بخشد و آن را برای حمل بارهای بسیار سنگین مناسب می‌کند.

شیارهای بزرگ دو طرف این کامیون و همچنین طراحی ظاهری آن که کاملا بر اساس اصول آیرودینامیکی صورت گرفته، استایل خاص و ویژه‌ای به ولوو FH بخشیده است. کمپانی ولوو در این کامیون از یک سیستم جدید به نام Dynamic Steering استفاده کرده که قدرت مانور آن را ارتقا داده است. ضمن اینکه سیستم کروز کنترل I-SEE باعث کاهش مصرف سوخت در این کامیون می‌شود.



بهترین کامیون های 2020

7. اینترنشنال LT؛ بهترین کامیون دنیا از نظر راحتی و مصرف سوخت

یکی از بهترین کامیون‌هایی که در ساخت آن به کاهش مصرف سوخت توجه شده، اینترنشنال LT نام دارد. طراحی این کامیون به گونه‌ای است که راحتی و کارایی را به‌طور همزمان برای راننده‌اش به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر اینترنشنال LT تا 9 درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. در داخل کابین این کامیون از سیستم گرمایشی-سرمایشی کاملا جدیدی به نام HVAC استفاده شده و از دیگر امکانات جانبی آن می‌توان به چراغ‌های LED و همچنین مه‌شکن اشاره کرد. شیشه‌های این کامیون کاملا ضد یخ و ضد بخار هستند.

در ضمن سیستم ضد آلایندگی در مدل جدید اینترنشنال LT تغییر کرده و حدود 60 درصد کوچک‌تر و 40 درصد سبک‌تر شده است. قلب تپنده این کامیون، یک موتور از نوع International A26 است که البته مدل دیگری با موتور Cummins X15 هم وجود دارد.



بهترین کامیون 2020

6. مان TGX EvoLion؛ هیولای آلمانی

سری کامیون‌های TG کمپانی معروف مان (MAN) از سال 2000 میلادی تا به امروز تولید می‌شوند. نوع ارتقا یافته این کامیون‌ها با عنوان TGX شناخته می‌شود که نسل دوم آن در سال 2019 روانه جاده‌ها شد. مدل جدید TGX EvoLion تغییرات زیادی داشته و طراحی ظاهری و کابین آن به کلی عوض شده است.

استاندارد یورو 6 در این کامیون رعایت شده و سیستم کمک راننده نیز کارایی بهتری پیدا کرده است. موتور D38 در این کامیون می‌تواند به گشتاور 3000 نیوتون متری برسد و چیزی معادل 640 اسب بخار نیرو تولید کند. همه اینها در حالی است که نزدیک 2 درصد نیز مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. کمپانی مان در این کامیون از گیربکس TipMatic استفاده کرده که امکان تعویض دنده‌ها به‌شکل نرم‌تر و بدون کاهش سرعت را فراهم می‌آورد. کامیون مان TGX EvoLion یکی از بهترین کامیون های جهان، مخصوصا برای مسافت‌های طولانی است.




بهترین کامیون های جهان در سال 2020

5. پیتربیلت 579 Ultraloft؛ بهترین کامیون برای آسایش راننده‌ها

معمولا افرادی که به دنبال یک کامیون با ظاهر کلاسیک و باصلابت هستند، مدل‌های مختلف کمپانی پیتربیلت را ترجیح می‌دهند. اما مدل 579 Ultraloft نه‌تنها طراحی سنتی این شرکت را حفظ کرده، بلکه ویژگی‌های منحصربه‌فردی در جهت راحتی و آسایش راننده را به آن افزوده است. در مورد این کامیون باید به فضای داخل کابین آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. کابین اصلی این کامیون بسیار جادار بوده و فضای زیادی را در اختیار راننده می‌گذارد.

اما نکته جالب آن است که در قسمت پشت این کابین، یک تخت دو متری برای خوابیدن راننده تعبیه شده تا بتواند در کنار جاده استراحت مناسبی داشته باشد. در بیشتر قسمت‌های فضای داخلی این کامیون از آلومینیوم استفاده شده که هم ظاهر شیک‌تری دارد و هم دوام بالاتری را به همراه می‌آورد. پیتربیلت ادعا می‌کند که برای طراحی فضای داخلی کامیونش از تجربیات رانندگان مختلف استفاده کرده و همین موضوع آن را به یکی از بهترین کامیون های 2020 تبدیل کرده است.




بهترین کامیون بنر در سال 2020، بهترین کامیون های جهان

4. مرسدس بنز آکتروس؛ بهترین کامیون بنز در سال 2020

مدل جدید کامیون آکتروس (Actros) از کمپانی بزرگ مرسدس بنز، با ویژگی‌های جدید و پیشرفته‌تری تولید شده است. یکی از ارتقاهای عمده این کامیون مربوط به طراحی ظاهری آن است. کارایی کامیون آکتروس افزایش پیدا کرده و راحتی بیشتری را برای راننده‌ها رقم می‌زند. کمپانی بنز می‌گوید که مصرف سوخت را در مدل جدید آکتروس بسیار کاهش داده و همچنین ایمنی آن را بالا برده است. سیستمی در این کامیون به‌کار گرفته شده که Active Drive Assist نام دارد و یک حالت رانندگی نیمه‌اتوماتیک را به‌وجود می‌آورد.

در بخش کنترل و فرمان این کامیون هم از یک سیستم الکتروهیدرولیکی به نام Servotwin استفاده شده تا راننده بتوانند راحت‌تر برای تغییر جهت کامیون اقدام کند. همه این موارد باعث می‌شوند که بتوانیم آکتروس را برترین کامیون 2020 جهان از برند مرسدس بنز بنامیم.




بهترین کامیون های 2020

3. فریت لاینر نیو کاسکادیا؛ دماغ‌دار غول‌پیکر

شرکت آمریکایی فریت لاینر (Freightliner) با اینکه در کشور ما نسبت به خیلی از برندهای دیگر کمتر شناخته شده است، اما یکی از بزرگترین کامیون‌سازهای دنیا به شمار می‌رود. جدیدترین مدل نیو کاسکادیا (New Cascadia) از این کمپانی، یکی از برترین کامیون های 2020 دنیا به شمار می‌رود. این کامیون در هشت کلاس وزنی مختلف ساخته شده و با توجه به طراحی آیرودینامیکی که دارد، به عنوان یکی از بهترین کامیون های جدید در زمینه مصرف سوخت نیز شناخته می‌شود. دو مدل موتور DD15 و DD13 در این کامیون به کار گرفته شده که در کنار گیربکس DT12، کارای بالایی را برای آن رقم می‌زنند. فریت لاینر نیو کاسکادیا با طراحی دماغه‌دار و ظاهر کلاسیکش، یک گزینه خوب برای افرادی است که علاوه بر قدرت کامیون به زیبایی آن هم اهمیت می‌دهند.




بهترین کامیون های جهان در سال 2020

2. وسترن استار 5700XE؛ باشکوه و قدرتمند

وقتی قرار باشد قوی‌ترین و بادوام‌ترین کامیون‌های جهان را انتخاب کنیم، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد وسترن استار است. کامیون‌های این برند همیشه ظاهر قدرتمندی داشته‌اند و مدل جدید 5700XE نیز از این قائده مستثنی نیست. سپر چهارتکه و گریل جلوی این کامیون از جنس استیل بوده که علاوه بر مقاومت بالا، زیبایی خاصی را نیز به وجود آورده است. مدل‌های مختلف وسترن استار 5700XE از موتورهای DD13 یا DD15 و یا DD16 استفاده می‌کنند که در کنار آنها شاهد گیربکس Detroit DT12 یا Eaton Fuller (از نوع دستی) هستیم.




بهترین کامیون جهان، بهترین کامیون جهان در سال 2020

1. ولوو VNL؛ بهترین کامیون 2020

بالاخره می‌رسیم به بهترین کامیون جهان در سال 2020. کمپانی ولوو با ساخت کامیون VNL یک بار دیگر نشان داد که در زمینه طراحی خودروهای سنگین، بی‌رقیب است. این کامیون دارای پنج مدل مختلف است که به‌طور اختصاصی برای جاده‌های آمریکای شمالی طراحی شده‌اند. بزرگترین مدل این کامیون VNL 860 نام دارد که ظاهری بسیار جذاب به خود گرفته و با شیشه‌ جلوی عریض و دماغه کشیده‌، از جنبه زیبایی هیچ چیزی کم ندارد. برای مسیرهای کوتاه‌تر مدل VNL 300 توصیه می‌شود. همه مدل‌های این کامیون دارای کارایی بالا و مصرف سوخت بهینه هستند. سیستم جریان هوا و همچنین سیستم نور این کامیون ارتقا پیدا کرده تا کاملا برازنده بهترین کامیون دنیا باشند.

حالا که با بهترین کامیون 2020 آشنا شدیم، فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی باعث برتری یک کامیون می‌شوند؟ همچنین اگر مدل‌های دیگری از بهترین کامیون های جدید را می‌شناسید، حتما آنها را به ما و مخاطبان پرشین خودرو معرفی کنید. منتظر کامنت‌های شما در این زمینه هستیم.

 

نویسنده: عارف حسین پور

کد خبر 128046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رانند جاده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    3 0
    مهمترین گزینه برای رانند استهلاک کمتر در بلند مدت است ولوو ماشینه خوبیه اما متاسفانه برخی از مدل های آن بسیار پر خرجه مخصوصا کشور ما که طول عمر کامیون زیاده ...
  • همایون ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    8 1
    مگه کامیون ولوو اف اچ چی کم داره که میگید از کابینش معلوم هست که برای مسافت های طولانی مناسب نیست! این رنو تی کابینش اندازه ولوو هست ولی ولوو بهتر. تو رو خدا یکم فکر کنید و بعد بگید.... اتفاقاً از نظر من ولوو بهترین کامیون جهان هست چرا؟! خب معلومه... از لحاظ قدرت که عالی. از لحاظ ایرو دینامیکی که عالی. از نظر زیبایی که عالی. از نظر راحتی که عالی. از نظر امنیت که عالی. دیگه من چی بگم اخه تو رو خدا اگه خوب فکر کنید میفهمید که من درست میگم. و یک چیز دیگه. واقعا این مطلبا که من خوندم واقعا عالی بودن ممنون هستم که این اطلاعات رو جمع اوری کردین. و خواستم بگم که اومدن گفتن که اسکانیا 770 اسب بخار قوی ترین کامیون جهان! خدا وکیلی به خدا قسم برید ببینید میفهمید که ولوو وی ان ال 860 اسب بخار هم وجود داره و اینقدر دروغ نگید به مردم.... با شما نیستما! با اون هایی هستم که این جمله بسیار دروغ و زشت و می‌گویند.... خلاصه واقعا که این مطالب شما بسیار زیبا بود. واقعا دستتون درد نکنه و دفعه بعد اگر خواستید مطلبی جمع اوری کنید، مطلبتون درست و صحیح باشه. یا علی
  • کامیونداران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 0
    کا ایکس۴۸۰ بجای اف اچ۵۰۰ سی اند سی بجای رنو تی ماموت هم یه چی میده بجای اسکانیا ک اسمشو نمیدونم حالا با این وضعیت مگه میشه بگم مسعولامون بفکر ملت نیستن،موندم چرا بدل خودشون رو نمیذارن شاید بهتر از خودشون کار کنن.خدایی ملت ایران خیلی با آبرو دارن زندگی میکنن و آبروی یه تعدادی رو با جون و دلشون نگه داشتن
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    13 0
    آرزومه یکی داشته باشم
  • سید سراج احمدی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    13 0
    سلام بله واقعا بهترین تریلی ولوو VNL 860 هستش آرزومه وقتی بزرگ بشم بخرمش
  • میلاد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    11 2
    په اسکانیا کجاست دایی
  • ماک آنتم ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 4
    فقط ماک آنتم ۲۰۲۰ قویترین تریلیه
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    12 0
    سلام خیلی قشنگ هستن ولی کی میشه رانندگان با کمک دولتی بتونن هرکدوم وخواستن بخرن که هم راننده راحت باشه هم جاده ها امن تر وزیبا تر
  • مصطفی پورقاز ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    15 0
    به نظر من ولوو FH بهترین تریلی جهان است
  • راننده جادها ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    6 1
    عشق فقط ولوو اسکانیا ماشین نیست که حتی اسمشم نیومده
  • . ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    11 3
    خِواهشا اول اطلاعات دقیق و درست جمع آوری کنید بعدا بزارید داخل سایتتون ‌. اطلاعات غلط ندید . اصلا میدونید کامیون چیه؟؟؟.،در حال حاضر قدرتمند ترین کامیون جهان اسکانیاs770هست و بعد از اونFh750 و بعد از اون هم Actrosبا۶۲۵اسب بخار.
  • امیر حسین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 4
    یزره فکر کنید فقط ولوو و اسکانیا بهترینن
  • سالار ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    8 3
    کامیون ماک جدید تو اینترنت بزنید میاره
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    13 4
    پس اسکانیا چی؟
  • ابوالفضل ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 3
    سلام ولو قوی ترین کامیون است ارزومه بزرگ شدم برای کارخانه امان بخرم
  • MATIN GVR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 2
    من عاشق نیو کاسکادیا فریت لاینر ام هم از لحاظ قدرت و هم مخصوصا رخ کامیون
  • س ح ح ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    11 2
    اون بنزه عالیه
  • امیر علی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    14 0
    به ترتیب ولوو اسکانیا بنز مان دنبال چیز دیگه نرین درنهایت وایت و انترناش دور خودروهای چینی خط بکشین
  • محمدرضا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    11 2
    فقط داف XF واکتروس
  • عشق کامیون ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    9 0
    از لحاظ قدرت و کیفیت برند ولوو حرف اول رو میزنه ولوو با ساخت کامیون های قدیمی نظیر ولوو اف ۱۲ خودش رو ثابت کرده و الان با ساختن ولوو VNLو FH همچنان سربلند هست اما کامیون های آمریکایی هم با سابقه ای ۵۰ و ۶۰ ساله در کشور ماحضور داشتند اما متاسفانه دیگه وارد نشدند و حالا پس از گذشت زمان کامیون هایی باکیفیت و بادوام و مصرف سوخت پایین را دارند وارد بازار می‌کنند که اکثر کامیون ها در تصاویر فوق آمریکایی هستند که این نشانه قدرتمند بودن آنهاست باتشکر
  • Amir ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 3
    هیچی المانی نمیشه پس همشون بجز المانی اشغالن
  • علی اقاجانی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    10 1
    فقط بنز
  • مبین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    5 0
    فقط ولوو و داف
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    7 2
    فقط کاویان.
  • راننده تریلر ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 1
    فقط رنو
  • متین ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    15 0
    هیچی به ولوو و اسکانیا و بنز نمیرسه
  • حمید ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 2
    فقط خاور
  • American truck ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    7 1
    شماها که حتی اسم کامیون‌های آمریکایی رو نشنیده و تو خود ایران همین برندهای اروپایی رو سوار شدید مسلم است که نظرتون همینه
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 1
    مگه امریکایی با چیز دیگه قایل قیاسه تو اروپاییها فقط بنز ولی اول فقط امریکایی تمام
  • رضا زارع ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 2
    با توجه به کیفیت کشند ها و تقویت قدرت کشند ها که امر واقعی نیاز یک کشنده است ولی راحتی و استراحت راننده باید در اولویت اول همه خودرو سازان باشد چون بیشتر عمر راننده در کامیون سپری می شود لذا هر چه قدر توجه به امر بسیار مهم بیشتر باشد برای هر راننده جذاب تر و میل به خرید افزونتر خواهد بود
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    9 0
    تلیارد ستاره از پنج ستاره برای کامیون 🇸🇪 ولوو fh و vnl 860 میدم چون از محبوب ترین و سرعت مند ترین وقدرت مند ترین کامیون های جهان حساب میشوند.
  • مجتبی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    5 0
    فقط ولوو و بنز اسکانیا