دولت به واگذاری مدیریت در خودروسازی ها تمایل جدی دارد!

خودروسازان کشور در حالی این روزها را سپری می کنند که از تمام جهان تحت فشار هستند. در حالی که دیدگاه حاکم بر این صنعت تمام اختیارات را از آنان سلب و به حق العمل کارهای حاکمیتی بدل کرده است. با این وجود در روزهای پایانی دولت سیزدهم، وزیر صمت می گوید که وزارت صمت همچنین تمایل دارد صندلی‌های مدیریت دولت در خودروسازی‌ها را با رعایت صرفه و صلاح دولت و شرکت‌ها واگذار کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از صنایعی که زیر ذره‌بین مشتریان قرار دارد صنعت خودرو است. مشتریان نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا، حساسیت ویژه‌ای نسبت به کیفیت خودرو دارند؛ موضوعی که در سال های اخیر به منجر به اعتراض مسئولان از بالاترین رده نظام نیز شده است.

اما مسئله ای که برای تمامی گروه هایی که مستقیم و غیرمستقیم یا ذی نفع‌اند و یا به واسطه موضوع درگیر این صنعت هستند، خصوصی سازی اهمیت ویژه ای دارد مساله ای که در آغاز دولت سیزدهم یکی از بندهای فرمان ۸ ماده ای رئیس جمهور شهید بود اما به نتایج مورد انتظار نرسید.

البته در میان خواست ها و نقدهایی که به این صنعت وارد می شود ،اصلی ترین خواسته خودرویی مردم را می توان در موضوعاتی مثل کیفیت، قیمت، تنوع و بالا رفتن میزان قدرت انتخاب، شناسایی و کوتاه کردن دست مافیا و در نهایت خصوصی سازی خلاصه کرد.

شاید برای بسیاری از مردم و مصرف کنندگان با توجه به جایگاهی که غول های جاده مخصوص در افکار عمومی دارند، خصوصی سازی چندان اهمیتی نداشته باشد، اما برای بسیاری از افرادی که به هر نوعی با این موضوع سروکار دارند، غیر دولتی شدن صنعت خودروسازی کشور از نان شب نیز واجب تر است.

و حالا وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم از تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت در خودروسازی ها خبر می دهد.

عباس علی آبادی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بورس گفت: وزارت صمت همچنین تمایل دارد صندلی‌های مدیریت دولت در خودروسازی‌ها را با رعایت صرفه و صلاح دولت و شرکت‌ها واگذار کند.

وی همچنین در خصوص کیفیت تولیدات خودروسازان عنوان کرد: نمی‌توانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند؛ چندان هم بد نیستند، اما نیاز به حمایت دارند و بایستی صنعت خودرو را از قیمت‌گذاری دستوری نجات داد.

به هر حال شاید در میان موانعی که مطرح شد، خصوصی سازی برای بسیاری از مردم در مقابل کاهش قیمت، افزایش کیفیت و تنوع از اهمیت کم تری برخوردار باشد. اما در تمامی این موارد وزیر صمت کابینه آینده، که از سوی رئیس جمهور چهاردهم انتخاب می شود، باید بداند که با چه پدیده، مسائل و خواسته ای روبه‌رو است؛ باید بداند که فرمان خصوصی سازی رئیسی هنوز اجرایی نشده است و باید در دولت چهاردهم این فرمان عملیاتی شود.

کد خبر 145565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha