تکلیف ثبت نامی های آبان ماه چیست؟

پرشین خودرو: تا کنون هیچ گونه توافقی جهت تعیین تکلیف ثبت نامی های آبان ماه صورت نگرفته است و بنابراین دستورات صادر شده سازمان حمایت هیچ نقشی در قیمت گذاری خودروها ندارد و تنها وظیفه این سازمان نظارت بر قیمت ها است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، تحویل ندادن خودروهای ثبت نامی آبان ماه از جمله تندر و رانا توسط خودروسازان، اعتراضات خریداران این خودروها را به دنبال داشته و خریداران خواستار دریافت پاسخ شفاف و صریحی از سوی مسوولان هستند. پیگیری های خبرنگار «پرشین خودرو» برای دریافت پاسخ به این سوال که بالاخره تکلیف ثبت نامی های آبان ماه چیست و این خودروها با چه قیمتی تحویل مشتری می شود از سوی مسوولان مربوطه بی پاسخ ماند به طوری که هر کدام توپ را به زمین دیگری پاس می دهند. اما یک مقام مسئول در سازمان حمایت در این رابطه گفت: تا کنون هیچ گونه توافقی جهت تعیین تکلیف ثبت نامی های آبان ماه صورت نگرفته است و مشتریانی که در رابطه با تاخیر در تحویل خودروهایشان اعتراض دارند می توانند با مراجعه به معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده شکایات خود را در این زمینه اعلام کنند. این مقام مسئول با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مشکلاتی در خصوص تحویل این خودروها وجود دارد و شورای رقابت نیز تا کنون موفق به رفع این مشکلات نشده است. وی تصریح کرد: به منظور دریافت شکایات افرادی که جزء ثبت نام کنندگان هستند توسط مدیرکل حقوقی سازمان حمایت بخشی با عنوان معاونت بازرسی تعیین شده که مشتریان می توانند با مراجعه به این معاونت شکایات خود را اعلام و در صورت تمایل وجه پرداختی خود که به منظور خرید خودرو پرداخت کرده اند را نیز دریافت نمایند. وی همچنین تأکید کرد: ورود به بحث قیمت گذاری از عهده سازمان حمایت خارج است به همین دلیل شرکت های سازنده نیز تذکرات این سازمان را جدی نمی گیرند.
کد خبر 22903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    36 1
    خسته نباشید !!!!آقای پژویان تکلیف منه پیش خریدی آبان ماه ایران خودرو چی میشه ؟ موعد تحویل من فروردین بوده ، الان 18 خرداده !!! چرا این دست اون دست می کنی ؟ چرا دستورالعمل مربوط به پیش خریدیهای سال قبل (با هر موعد تحویل ) رو زودتر اعلام نمی کنی ؟ ما تا 10 بهمن 71درصد پول ماشین رو که پرداخت کرده بودیم !!!چرا با اعصاب مردم بازی می کنید ؟ هر روز هم که یه خبر !!! حالا هم تحریم آمریکا !!!!!!!
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    37 1
    واقعا که !!! این مملکت اینقدر ...... ؟؟؟؟ یه مسئول پیدا نمیشه جوابگوی مشکلات ما باشه ؟؟؟؟ آخه..... تا کی ؟؟؟ .. تا کی ؟؟؟ بی مسئولیتی تا کی ؟؟؟؟
  • یک مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    26 1
    بابا ای ثبت نام رانا واسه خرداد و تیر 91 بوده یعنی الان یکسال شده که بلاتکلیفیم.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    23 1
    چرا هر وقت حرفی از ثبت نامی های سال قبل زده میشه میگن ثبت نامی های آبان در صورتی که رانا در خرداد و تیر ثبت نام داشته (برج 3 و 4) نه آبان (برج 8).
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    20 1
    عزیزم من ثبت نامی مهر مگان به موعد تحویل اسفند هستم هنوز دعوت نامه نیامده اونوقت شما میگی آبان؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    20 0
    آقای پژویان به عرضتان برسانم در تاریخ 22/8/91جهت خرید یک دستگاه پراید 111 اقدام کردم در تاریخ 19/12/91خودرو به مبلغ 17800000تومان به دستم رسید . که شما بعد قول دادید که مبلغ اضافه دریافتی را به مشتریان اغفال شده بر گردانید ولی دریغ از یک جو حرف راست که از دهان شما در آید
  • گرفتار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    22 1
    قیمت بهانه است چرا قطعی ها رو تحویل نمی دهند
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    32 0
    تکلیف ما که 21/تیر پارسال رانا ثبت نام کردیم چیه؟؟؟؟؟31ملیون پول گرفته ایرانخودرو ولی از ماشین خبری نیست
  • پيش خريد آبان با تاريخ تحويل فروردين92 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    38 1
    باسلام و احترام: همانگونه كه مستحضريد شركت ايران خودرو به مناسبت عيدسعيدغديرخم(14/08/1391) نسبت به پيش فروش محصولات خود از جمله خودروي تندر90 E2 با تاريخ‌هاي تحويل بهمن و اسفند1391 و فروردين1392 اقدام نموده است و باتوجه به مصوبه خودرويي دولت مبني بر فروش تجاري كه از سوي رياست محترم مجلس شوراي اسلامي در مورخ 22/12/1391 غيرقانوني اعلام و لغو گرديد، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در بخشنامه‌اي اعلام كرد همين پيش‌خريدهاي خودرو كه در يك زمان و شرائط يكسان ثبت نام نموده و هزينه آن را نيز پرداخت نموده‌اند، با تاريخ تحويل قبل از اول اسفندماه 1391 با نرخ قبلي آبان‌ماه1391 محاسبه و مابقي با تاريخ‌هاي تحويل اسفند1391 و فروردين1392 علاوه بر اينكه تا اين لحظه هنوز از قيمت‌گذاري قانوني و رسمي خبري نيست نحوه چگونگي برخورد با اين‌دسته پيش‌خريدها نيز در ابهام قرار دارند. لذا باتوجه به بندهاي ب و ج ماده 45 شوراي رقابت كه اشعار مي‌دارد: ماده 45 ـ اعمال ذیل که منجر به اخلال در رقابت می شود، ممنوع است: ب ـ قیمت گذاری تبعیض آمیز عرضه یا تقاضای کالا یا خدمت مشابه به قیمت هایی که حاکی از تبعیض بین دو یا چند طرف معامله و یا تبعیض قیمت بین مناطق مختلف به رغم یکسان بودن شرایط معامله و هزینه های حمل و سایر هزینه های جانبی آن باشد. ج ـ تبعیض در شرایط معامله قائل شدن شرایط تبعیض آمیز در معامله با اشخاص مختلف در وضعیت یکسان حال يك استعلام و درخواست اينكه، آيا نبايد كليه پيش‌خريد‌هاي خودرو مورخ 14/08/1391 با تاريخ‌هاي تحويل بهمن و اسفند1391 و فروردين1392و باتوجه به بخشنامه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و بند‌هاي ب و ج ماده 45 شوراي رقابت به نرخ آبان‌ماه1391 محاسبه و خودرو تحويل مشتريان گردد؟
  • فرهاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    37 2
    چه وضعي درست كرديد.از خرداد 91 واسه رانا تحويل اسفند 10 ميليون داديم .چرا دي و بهمن به قيمت قبا تخويل شد ولي اسفند با قيمت جديد ما كه همه تو يه روز ثبت نام كرديم....
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    33 1
    ایران خودرو 2 راه میگذارد 1 دریافت پول 2 تبدیل به پیکان کارلوکس مجهز به چراغ ترمز سوم با موعد تحویل سه ماهه چهارم سال 93
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    8 0
    ما که خردادماه سال گذشته رانا ثبت نام کردیم با موعد تحویل بهمن 91 ، هنوز خوردرو خودمون رو تحویل نگرفتیم باید چه کار کنیم از این بلاتکلیفی .
  • تندر90 تحویل اسفند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    13 0
    همه خودروهای تحویل اسفند باید به قیمت مهر91 تحویل داده شود درغیراینصورت همه ما شکایت خواهیم کرد.
  • علیرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    10 1
    بابا ما تیر ماه یعنی ماه چهارم سال یعنی قبل از افزایش قیمت مهر ماه و قبل از افزایش قیمت بهمن ماه با موعد تحویل اسفند ، رانا(خودروی 15 میلیونی) ثبت نام کردیم و 10 میلیون هم پرداختیم حالا با کلی تاخیر در تحویل ، دعوتنامه دادن که 19 میلیون دیگه بریز به حساب و هیچ کسی از مسئولان هم پاسخگو نیست.
  • جان به لب رسیده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    10 0
    بخدا از دست ایران خودرو می خواهم خودم را درب ایران خودرو آتش بزنم شاید احوالبرسی آمد چون کسی جوابگو نیست
  • شایان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    11 0
    من در تاریخ 18 آبانماه 91 با شرایط فروش """""قطعی"""" تحویل بهمن ماه 91 یک تندر 90 در ایران خودرو ثبت نام کردم همه پول رو هم یک ماه ونیم هست که دادم حتی پول بیمه و ارزش افزوده 92 رو هم دادم ولی ماشین من رو هنوز فاکتور نکردن! بهمن 91 موعد تحویل بوده الان هنوز فاکتور هم نشده! همه پول ماشین رو بصورت """"قطعی""" هم از من گرفتن!
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    12 0
    همه خودروهای تحویلی اسفند باید به قیمت مهر91 به ثبت نام کنندگان داده شود چون قیمت قانونی خودروها در تاریخ 91/12/30 همان قیمتهای مهر91 میباشد. سازمان حمایت! بیشتر از این خودتو در چشم مردم خراب نکن. باید مصوبه آقای تقوی تا پایان اسفند تمدید بشه.
  • محمد زاده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    12 0
    برای بنده امروز دعوت نامه رانا آمده بعد از یکسال توی نوبت بودن قیمت ماشینو 29400 حساب کردند... ایران خودرو میگه اگه همینو نگیری تا شهریور ماه بایستی 40 تا 45 میلیون بخری...
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    10 0
    چرا ابان را میگید!!!! من تیر 91 پارس تندر ثبت نام کردم، هیچ خبری ازش نیست. اینطور که این به اون پاس میده فکر کنم با ظهور امام زمان این ماشینم بدست من برسه اونم با چه قیمتی خدا داند:(
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    13 1
    من خرداد 91 رانا ثبت نام کردم با موعد تحویل بهمن 91دعوتنامه رانا اسفند 91 صادرشد ومن وجه را کامل پرداخت کردم الان که خرداد 92 است بعد از یکسال خبری ازماشین من تیست
  • چرا؟ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    12 2
    آخه چرا پولتونو میدین دست ایران خودرو؟ اگه ماشین میخاین مستقیم برین از بازار بخرین. تو این آشفتگی چطور به اینا اعتماد میکنین که پول میدین دستشون؟
  • اکبر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    18 0
    سلام دوستان عزیز کسا نی که رانا 20 تیرماه 1391 ثبت نام کردید الان ایران خو درو حو اله فر ستاده با قیمت 27 میلیون و اندی یعنی یعنی قیمت رانا رو 29 میلیون و پانصد هزار تو مان حساب کرده و فقط سود مشا رکت و جریمه تاخیر رو حساب کرده در حالی که من بایت این به شو رای رقا بت شکایت برم اعلام کردن باید بر اساس قیمت دی و بهمن برای شما حساب کنند و گفتن به مراجع قضایی شکایت کنید برید دیو ان عدالت شکایت کنید ببین اقایان فر وش خو درو به قیمت تجاری بر اساس نا مه ب/ه 78575 مو رخ 22 اسفند 1391 تو سط مجلس شو رای اسلا می ملغی شده حتما برید شکایت کنید دوستان مردم اکبر
  • جانباز 40% ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    22 0
    بابا ما دردمونو به کی بگیم مگه ما تخم مرغ شانسی هستیم که تحویل بهمن با قیمت قبل وتحویل اسفند و فروردین با قیمت جدید ... یکی تکلیف ما پیش خریدای تندر آبان رو مشخص کنه همچنین رانای خردادی ها گناه ما چیه دیگه دارم دغ می کنم انصرافم بدم میگه دو ماه طول میکشه ولی بدونین آقایان اون بالا خدایی هم هست ... خدا
  • همشهری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    20 0
    آقای شورای رفاقت،بلاخره کی قیمت تندر 90 را مشخص می کنید آیا رفاقت شما با خودرو سازان مانع قیمت گذاری میشود یا.....؟
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    8 0
    خدا پدر همتون رو بیامرزه من مگان مرداد 91 ثبت نام کردم برای تحویل بهمن هنوز نه ماشین تحویل دادن نه قیمت مشخص شده.
  • بدبخت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    8 0
    سلام ، کسا نی که رانا 20 تیرماه 1391 ثبت نام کردید الان ایران خو درو حو اله فرستاده و قیمت 29 میلیون و پانصد هزار تو مان حساب کرده . در حالی که من بابت این به شو رای رقا بت شکایت برم اعلام کردن باید بر اساس قیمت بهمن برای شما حساب کنند و گفتن به مراجع قضایی شکایت کنید برید دیو ان عدالت شکایت کنید چونکه فروش خودرو به قیمت تجاری بر اساس نا مه ب/ه 78575 مو رخ 22 اسفند 1391 تو سط مجلس شو رای اسلا می که به دولت نوشته شد، ملغی شده. حتما برید شکایت کنید.
  • امیر مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    7 0
    اقا ترو خدا یکی به داد ما برسه ما این تندر 90 با قیمت 35 تومن رو نداریم تحویل بگیریم کنسل کردم الان 3 ماه هست که پول من رو نمیدهند سود هم که از همون موقع که کنسل کردم دیگه به 16 ملیونم تعلق نمیگیره بابا این اصل پول ما رو بدید به خدا هیچ جایی نیست ادم حقش رو از این پارس خودرو بگیره حضوری هم رفتم کارخانه میگویند چون تعداد کنسلی ها زیاد پولتون رو نمیتونیم بدیم این اخه جواب هست به ما میدهند یعنی هیچ کس نیست حق ما رو از این خودرو سازها بگیره ؟
  • افشین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    5 0
    با سلام من هم مثل خیلی ها خرداد 91 باواریز مبلغ10میلیون تومان خودروی رانا ثبت نام کردم واخیرا دعوتنامه 17 میلیونی برای مرحله دوم صادر شده است . ای کاش محلی بود که می شد در آن شکایات را ثبت نموده ودادخواهی می کردیم.باید به مدیران وکارکنان ایران خودرو گفت واقعا دست مریضا !!! رسم مشتری مداری را هم خوب ادا نمودید!
  • حمید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    5 0
    با تشکر و سپاس از خبرنگار سایت پرشین خودرو که بفکر ثبت نامیهای آبان ماه هستند متاسفانه خبرنگارهای روزنامه های کثیر الانتشار کاملا بیتفاوت هستند
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    6 0
    تکلیف منی که 21 میلیون برا تندر 90 به صورت قطعی آبان ماه 91 واریز شرکت ایران خودرو کردم چیه؟ تحویل اسفند 91 بوده ولی تا الان که خبری نشده... فرش قطعی که دیگه مشخصه و نیازی به قیمت گذاری نداره ممنون می شم اینم به گوش مسئولین.... برسونید!
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    6 0
    آبان 91 تندر برای اسفند ثبت نام کردم هنوز تحویل ندادند که هیچ انگار ثبت نام هم نکردیم واقعا از لاابالی بودن نیست میگویند با قیمت 35 میلیون که غیرقانونی اعلام شده میتوانستی تحویل بگیری چرا 15 میلیون اضافی، ..... بیشرمانه نیست