پرشین خودرو: از شب گذشته تاکنون، خبرهای غیر رسمی از دفن زنده یاد مرتضی پاشایی در روز شنبه ۲۴ آبان حکایت می کند. اما واقعا او کی دفن شد؟

به گزارش «پرشین خودرو»، صویر زیر از پلاک موقتی است که در بالای قبر مرحوم مرتضی پاشایی قرار گرفته است. مشابه پلاک هایی که بالای قبر هر متوفایی در بهشت زهرا قرار می گیرد. این تصویر را شب گذشته خبرگزاری فارس در کنار دیگر عکس های تدفین مرتضی پاشایی منتشر کرد. یعنی شامگاه ۲۵ آبان ۹۳.

 

تصویر زیر هم از بخش جستجوهای متوفیان در بهشت زهراست؛

این تصویر نشان می دهد مرحوم مرتضی پاشایی (ردیف دوم) روز ۲۴ آبان ۹۳ دفن شده. یعنی روز پیش از تشییع جنازه به یادماندنی او که چند خیابان تهران را قفل کرده بود. 

اطلاعاتی که اکنون وجود دارد، حکایت می کند که جنازه مرحوم پاشایی، در تابوتی که روز یکشنبه ۲۵ أبان روی دست مردم از تالار وحدت، تشییع شد، وجود نداشته است. و همین موجب شایعاتی در شبکه های اجتماعی شده.

اما نکته اینجاست که در سیستم ثبت متوفیان بهشت زهرا، زمان ورود متوفی به غسالخانه، در سامانه ثبت می شود. چه اینکه در عمده موارد، روز غسل و کفن کردن متوفی با زمان تدفین یکی ست و پلاک بالای سر قبر هم به همان تاریخ صادر می شود. 

مرحوم مرتضی پاشایی هم روز شنبه ۲۴ آبان ۹۳، به غسالخانه بهشت زهرا منتقل شد و مراحل غسل و کفن او انجام شد. پلاک هم به همان تاریخ ۲۴ آبان ۹۳ صادر شده است. اما شب گذشته و پس از کم شدن ازدحام جمعیت و به سختی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کد خبر 39401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 1
    ماست مالی
  • صفا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 1
    با سلام.من خودم دیروز سامانه رو چک کردم و تاریخ دفن 93/08/24 ثبت شده بود ولی امروز که دوباره چک کردم تاریخ دفن به 93/08/25 تغییر داده شده.خوب پس حتما یه ریگی تو کفششون هست.این همه تناقض چه دلیلی می تونه داشته باشه؟
  • سحر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    درسته تو سامانه تغییر دادن تاریخو. البته به نظرم اونا حق دارن که در مورد نحوه تدفین تدابیری رو درنظر بگیرن بالاخره خودتون میدونید که از اوونجایی که ما ایرانی ها مرده پرست تشریف داریم ممکن بود روز تدفین خیلی اتفاقها بیافته که اصلا درست نیست. مهم اینه که مردم اومدن و مراسم خیلی باشکوه بود اونا برا وجود پاشایی اومدن نه جسمش.
  • صفا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    در مصاحبه ای که با پدر مرحوم پاشایی انجام شده بود ایشون گفتند که مرتضی شنبه یعنی 93/08/24 غسل و تطهیر داده شد و یکشنبه به خاک سپرده شد.و به همین دلیل در سامانه تاریخ غسل ثبت شده است.ولی با تغییر دادن تاریخ در سامانه کذب بودن این صحبت تایید میشه.