فرانسوی ها بازار خودروی ایران را قبضه کرده اند

پرشین خودرو: حضور دوباره رنو و پژو در صنعت خودروی ایران را باید به فال نیک گرفت و از اشتباهات گذشته برای اجرای بهتر قراردادهای جدید درس گرفت.

به گزارش «پرشین خودرو»، قرارداد جدید مشترک میان ایدرو و شرکت خودروسازی رنو و به نوعی دور زدن شرکت های خودروسازی ایران توسط این برند همکار در نوع خود منحصر به فرد بوده است زیرا تا کنون خودروسازی غیر ایرانی در کشور سرمایه گذاری مستقیم نکرده و این اولین بار است که یکی غیر از ایران خودرو و سایپا در فکر تولید خودرو در ایران افتاده است.


این اتفاق با توجه به نیاز صنعت خودروی ایران به یک جراحی و نو شدن می تواند برای آغاز بسیار مناسب باشد زیرا به گفته بسیاری از کارشناسان، دلیل اصلی توسعه نیافتن صنعت خودروی ایران و کیفیت پایین برخی از تولیدات، نبود رقیب جدی برای دو خودروساز بزرگ کشور است و رنو را می توان رقیب جدی و بزرگ محسوب کرد.


بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در خصوص حضور مجدد برندهای فرانسوی در بازار خودروی ایران گفت: فرانسوی ها در سال های اخیر بازار ایران را قبضه و زیر ساخت های خوبی را نیز ایجاد کرده اند.


وی ادامه داد: بعد از لغو تحریم ها، این فرانسوی ها بودند که از وجود زیرساخت های ساخته شده توسط خودشان در صنعت خودروی کشور بیشترین بهره را بردند و از شواهد این طور بر می آید که کار را بسیار قوی دنبال می کنند.


صدرایی در مورد زیر ساخت های ذکر شده گفت: پژو سال هاست که این تجهیزات را در ایران خودرو به وجود آورده و حتی سمند ما نیز با همین زیرساخت ها و بر مبنای خط تولید پژو ساخته شده است بنابراین برگشت پژو به ایران دور از ذهن نبود این اتفاق برای رنو هم به همین سبک افتاد اما بیشتر تمرکز رنویی ها بر روی پارس خودرو بود.


این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: برگشت این غول های خودروسازی به ایران اگر قرار باشد منجر به اتفاقات دهه های قبل شود که تنها یکسری از محصولات از رده خارج و بی کیفیت را مونتاژ کردیم، اساسا هیچ نفعی برای کشور ندارد اما؛ اگر مدیران داخلی رویه را تغییر داده و از مونتاژ کاری و مهندسی معکوس و صد البته کپی کاری دست بردارند، آن وقت قراردادهای جدید نفع بسیار خوبی به صنعت خودرو می رسانند.


وی خاطرنشان کرد: در سال های نه چندان دور فکر صنعت خودرو تنها مونتاژ و مهندسی معکوس بود که نتیجه آن تولید محصولات و قطعات بی کیفیتی بود که صدای همه را درآورد اما شرایط امروز جهان فرق کرده و نگاه به رنو و پژو نگاهی جهانی است یعنی این برندها باید ایران را وارد شبکه جهانی خودروسازی و قطعه سازی کنند.


صدرایی در پایان خاطرنشان کرد: با ورود قطعه سازان ایرانی به بازار جهانی، جوینت ونچر شدن را به خوبی فراخواهیم گرفت و از این رو بازار بین المللی می تواند موجب توسعه صنعت خودرو و قطعه ما شود اما همه این اتفاقات به مدیریت این قراردادها از داخل کشور بستگی دارد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 63085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha