کد خبر 14568
۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
با گرانفروشان خودرو شوخی نداریم

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر برخورد شدید با گرانفروشان خودرو در حوزه خودروهای داخلی و وارداتی تاكید كرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام میرآخورلو در خصوص چگونگی برخورد با شركت واردكننده‌ای كه اخیرا تخلف گران فروشی بیش از هزار میلیارد ریالی آن كشف شده است، خاطرنشان كرد: پرونده‌های گرانفروشی به سازمان تعزیرات حكومتی ارسال می‌شود و متهمان باید از خود در برابر اتهامات وارده دفاع كنند. وی با بیان اینكه سازمان حمایت مرجع تشخیص تخلف و تشكیل پرونده بوده و تایید ‌آن و صدور حكم در اختیار قاضی تعزیرات است، خاطرنشان كرد:‌ در صورت محكومیت شركت در تعزیرات، امكان تجدیدنظر خواهی نیز وجود دارد و در نهایت حكم صادر شده لازم‌الاجرا خواهد بود. او در پاسخ به این پرسش كه شركت واردكننده‌ای كه اخیرا پرونده تخلف هزار میلیارد ریالی برای آن تشكیل شده با وجود آنكه در گذشته نیز به عرضه خودروهای وارداتی صدمه دیده به جای نو متهم شده و پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حكومتی همچنان در حال رسیدگی است، چگونه باز هم دچار تخلف شده است؟ اظهار كرد: به هر حال شركت‌ها فعالیت تجاری خود را انجام می‌دهند و شاید از یكسری مصوبات آگاه نباشند و برخی تخلفات نیز بعضا با نیت تخلف صورت نگرفته است. در برخی موارد نیز عدم آگاهی به مقررات و اشتباه در محاسبه قیمت نیز از دلایل تخلف شركت‌های واردكننده و تولیدكننده خودرو است. مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با این حال در صورت تایید پرونده و صدور حكم در سازمان تعزیرات، برخورد شدیدی با گرانفروشان شده و می‌توان گفت كه خودروسازان و واردكنندگان متخلف و گرانفروش تاوان كار خود را پس خواهند داد. میرآخورلو در پاسخ به اینكه آیا موردی هم بوده كه متخلفان و گرانفروشان خودرو محكوم شده و جریمه محكومیت خود را پرداخت كرده باشند؟ اظهار كرد: در دو سال گذشته برخی واردكنندگان و خودروسازان داخلی محكوم شده و در حد قابل توجهی نیز جریمه پرداخت كرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیش از این مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان از كشف تخلف گران‌فروشی بیش از یك هزار میلیارد ریالی یك شركت واردكننده خودرو سواری خبر داده بود. به گفته محمدحسین مولاخواه، این شركت قبلا نیز اقدام به فروش خودروی وارداتی صدمه دیده به جای خودرو نو كرده بود كه پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حكومتی مطرح و در حال رسیدگی است.
کد خبر 14568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    0 0
    بلا نسبت خودرو سازهای داخلی!!!!اسمتون رو برای دلخوشی ما گفتند. با شما نبودند شما ماشینهای تولید چند ماه پیشتون را به قیمت روز بفروشید.! آخه این جیب اون جیب نداره که!!!