واکنش مردم به سخنان نعمت زاده

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین مصاحبه خود با تأکید بر اینکه قیمت خودرو تا پایان سال پایین نخواهد آمد، اظهار داشت: به دلیل تورم و نرخ ارز ممکن است تا پایان سال در مواردی افزایش قیمت هم داشته باشیم.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از قدس، نعمت زاده در این مصاحبه بدون اشاره به ضعف مدیریت خودروسازان و تلاش ناکافی آنها برای خودکفایی، تحریمها و مسأله ارز را یکی از دلایل عمده کاهش 45 درصدی تولید سواری در 6 ماهه امسال عنوان کرده؛ موضوعی که البته سبب افزایش قیمت انواع خودرو و پرداخت هزینه‌های آن از جیب مردم شده است. این موضوع سوژه یادداشت دیروز قدس قرار گرفت؛ یادداشتی که بازتاب وسیعی درمیان مردم داشت. با این حال دیروز سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از زمزمه‌های شنیده شده برای استیضاح وزیر صنعت و تجارت به علت اخراج کارکنان صنعتی و افزایش قیمت کالا و خودرو خبر داد. روح ا.. عباس‌پور در گفت‌وگویی با فارس از زمزمه‌ها میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع تنها در سطح شنیده و زمزمه‌هایی میان برخی نمایندگان گفته می‌شود. وی افزود: اخراج کارکنان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور و افزایش قیمت کالا و خودرو از دلایل استیضاح است. در همین حال بسیاری از شهروندان دیروز در تماس تلفنی یا با گذاشتن پیام در یادداشت قدس که در قدس آنلاین نیز با عنوان «آقای وزیر، عالی جنابان خودروساز را جریمه کنید، نه مردم را» منتشر شده بود، دیدگاه های خود را بیان کردند که بخشی از آنان به شرح ذیل است: یک شهروند:. به چه زبانی بگوییم ما خودروی داخلی نمی خواهیم؛ چون ایران خودرو و سایپا ضرر می‌کنند! اگر واقعاً تولید داخلی خودرو مقرون به صرفه نیست، خوب جمع کنند. تا کی باید از خودروهای بی کیفیت و خطرناک استفاده کنیم. حسن: امیدوارم وزیران به فکر مردم هم باشند؛ به نظر شما مشکل از ارز است یا از مدیران! کمالی: از طرف عالی جنابان خودروساز تبریک عرض می‌کنم به وزیر محترم صنایع که این قدر به فکر مردم هستند. بهتر از این نمی‌شود بی‌ماشین و پای پیاده ... . یک مخاطب: خودشان در ناز و رفاه و آسایش هستند، آن وقت ... رضا احمدی: گفتند و می‌گویم تا زمانی که آقایان خود سهامدارند، این سخنان فقط بازی با کلمات است. مهدی: من گمان می‌کنم دلیل اصلی این حرف وزیر برمی گرد به مشکلات مالی دولت. یک شهروند: آقای وزیر، به فکر منافع مردم باشید، نه خودروسازان که همیشه به دنبال سود هستند، نه رضایت مردم و البته ارتقای کیفیت محصولات. محمدعلی کلیوری: به طنز باید بگویم: آقای وزیر خودش حتماً سهامدار شرکتهای زیر مجموعه خودروسازان می‌باشد یا صحبت دیگری در میان است. خدا داند. رضا: بعضی‌ها مردم را مأیوس می‌کنند. علی: خودروسازان با بازار انحصاری که ایجاد کرده‌اند، کسی نمی تواند حریف آنها شود نه دولت، نه مجلس و نه شورای مدعی رقابت. اگر راست می‌گویید، تعرفه واردات را صفر کنید تا ببینید کدام یک از محصولات ایران خودرو و سایپا فروش خواهد رفت؟ محمد: خواهش می‌کنیم بگذارید مردم خودشان خودرو با تعرفه کم وارد کنند تا خودرو سازان کمی کمتر جیب‌های مان را خالی کنند؛ حداقل با واردات خودرو با تعرفه صفر بلکه به فکر رقابت بیفتند ؟ یک شهروند: آقای وزیر حرف حق زده‌اند، ما نباید بهترین خودروهای دنیا رو با کمترین هزینه سوار بشیم چون به صنعت مونتاژ ضربه میزنه در نتیجه خیلی‌ها که کارشون مونتاژ است بیکار می‌شوند. جواد رضایی: آقای وزیر مردم توان تحمل گرانی بیشتر را ندارند حتی جزئی‌اش، چرا چراغ سبز به گرانی دادید، مگر نمی‌دانید در این سالها خودروسازان به مردم چه کرده‌اند.
کد خبر 27062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هیچکس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    6 0
    آقا چرا متوجه نیستید ، اینها یعنی آقای نعمت زاده و رییس بانک مرکزی با هم همدست شدن که قیمت دلار پایین نیاد . تا قبل از نزولات اقای وزیر صنعت دلار علیرغم تمایل بانک مرکزی رو به پایین بود ولی امروز رو به بالا !!!!!!!!!!؟
  • ثبت نامی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    7 0
    دلار که قیمتش اومد پایین بنابر این قیمت خودرو هم باید پایین بیاد بر عکس شده؟
  • عبود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    0 0
    آقاي نعمت زاده سري بعد ما همه به دكتر راي مي دهيم
  • کوروش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    پس اقای روحانی چکاره هست؟
  • پاكزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    همين اشه همين كاسه