پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت برای از بین بردن گپ بازار خودرو

پرشین خودرو: درصد افزایش قیمتی که در خرداد ماه مورد موافقت شورای رقابت قرار گرفت، با توجه به افزایش بیش از 70 درصدی هزینه تولید رقم مناسب و مورد انتظار خودروسازان نبود.

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: باید قیمت خودرو منطقی شود تا گپ بازار خودرو از بین برود به طور قطع با این اتفاق هم تولید قطعه سازان افزایش می یابد و هم جریان تولید خودروسازان بهتر می شود و دیگر خودرو ناقصی که این روزها در کف کارخانجات خودروساز دپو شده است وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از خودروها به دلیل نبود یک قطعه در کف کارخانه خوابیده و امکان عرضه به بازار ندارد و با وجود هزینه های زیادی که در این بخش صورت گرفته به دست مصرف کننده هم نمی رسد.

ملکی گفت: در شرایطی که ظرف کمتر از یک ماه تمامی نهاده های تولید و قطعات مورد نیاز تولید شرکتهای خودروساز به جزء منابع انسانی نزدیک به 73 درصد افزایش داشته به طور قطع موافقت شورای رقابت با افزایش 7.2 درصدی قیمت ها جوابگوی هزینه های خودروسازان نخواهد بود.

 



عضو شورای رقابت همچنین به پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت خودرو برای خروج بازار از التهاب قیمتی اشاره کرد و اظهار داشت: البته افزایش 20 درصدی قیمت خودرو صرفا پیشنهاد من نیست و بسیاری از کارشناسان و فعالان این صنعت بر این موضوع تاکید دارند.

ملکی در ادامه به جلسه دو ماه قبل کمیسیون صنایع با خودروسازان و قطعه سازان اشاره کرد و یاد آور شد: در این جلسه قطعه سازان خواستار افزایش حداقل 17 درصدی قیمت خودرو بودند در حالی که با عدم توافق مجلس و دولت با این درخواست، امروز همگی به این نتیجه رسیدند که باید قیمت خودرو حداقل 20 درصد افزایش یابد.

نماینده مشکین شهر در خانه ملت تاکید کرد: اعتقاد دارم که باید قیمت خودرو حداقل 20 درصد افزایش یابد پیشنهادی که دو ماه قبل نیز از سوی قطعه سازان مطرح شد اما توجه چندانی به این درخواست نشد.

ملکی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس شورای رقابت در برنامه خبری سیما در ارتباط با قیمت خودرو خاطرنشان کرد: سخنان رئیس شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو واقعی نبود و بیشتر مطالبی پوپولیستی و عامه پسند بود در صورتی که با محاسبه تورم بخشی و اعلام آن، شورای رقابت نیز به نتیجه ای که در خصوص قیمت خودرو مطرح می شود، خواهد رسید.

کد خبر 100785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha